Novi list: 30. 01. 2001.

GLAS ISTRE U POSJEDU FOTOGRAFIJA UKRADENIH AUTOMOBILA SNIMLJENIH U KRUGU VOJNIH OBJEKATA 1996. I 1997. GODINE

Admiral Ante Budimir vozio ukradeni automobil?

Izvori bliski Vojnoj policiji u Zagrebu ispričali su intrigantnu priču o krijumčarenju automobila iz Njemačke, preko Pule, do BiH. Lanac krijumčarenja automobila povezuju s kriminalnim miljeom kojim je zapovijedao Zlatko Bagarić

PULA - Krijumčarenje oružja, droge i skupocjenih automobila u posljednih je deset godina u Hrvatskoj i u ostalim državama bivše Jugoslavije, cvjetalo. Nova hrvatska vlast više je puta ukazivala da se kriminal mora iskorijeniti iz temelja, a da seže sve do vrha MUP-a i MORH-a. Svjedoci smo nedavnog spektakularnog uhićenja pukovnika Bruna Zorice Zulua i ostalih osumnjičenika za višegodišnje krijumčarenje oružja i droge iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine namijenjenih terorističkim organizacijama zapadne Evrope. Sve kriminalne organizacije čiji se lanac razotkrije iza sebe imaju i moćne ljude. Pri hapšenju, mali padaju, velike “face” ostaju. Tako je bilo i s krijumčarenjem skupocjenih automobila iz Njemačke, preko Hrvatske, za BiH u koje je bio upleten i pukovnik Željko Maglov iz Vojne policije iz Splita. Naši povjerljivi izvori bliski Vojnoj policiji u Zagrebu, koji su zbog opravdanih razloga željeli ostati anonimni, ispričali su nam intrigantnu priču o krijumčarenju automobila iz Njemačke, preko Pule, do BiH. Naši izvori povezuju cijeli taj lanac krijumčarenja automobila s kriminalnim miljeom iz Zagreba kojim je do smaknuća zapovijedao Zlatko Bagarić i njegov klan.

- Automobili su se krali po Njemačkoj i Austriji, a da stvar ne bi bila previše upadljiva, nekolicina sličnih, ali razbijenih vozila bi se kupovala za malo novca. Automobile se dovozilo do hrvatske granice gdje bi im se stavljale registracijske oznake HV-a, a po mogućnosti Vojne policije. Dobar dio tih automobila, navodno, stizao bi u Pulu, u remontnu garažu na Vallelungi, kojom se služila i satnija Vojne policije za svoje redovite potrebe - kaže naš sugovornik.

Naši izvori kažu da su se upravo u toj mehaničarskoj radionici automobili prepravljali, mijenjali bi im se brojevi šasija i serijski brojevi. Pretpostavlja se da su ulazili u BiH s registracijama HV-a, a potom bi se tablice skidale jer bi ih preuzimali tamošnji predstavnici vojne vlasti ili MUP-a.

- U taj lanac kriminala zasigurno je bio uključen netko od visoko pozicioniranih djelatnika Vojne policije. Je li to bio pukovnik Maglov ili netko drugi, ne znamo, no sve bi o tome ipak trebao znati zapovjednik Vojne policije general Mate Laušić. On je morao znati i to da je u Posušju prije šest godina ukraden skupocjeni automobil “peugeot 605” plave boje, čiji je vlasnik navodno bio Srbin. Taj ukradeni automobil istog je dana stigao u Zagreb pod čudnim okolnostima - govori nam naš sugovornik.

Kako smo uspjeli doznati, riječ je o automobilu registarskih oznaka HV 276-MM koji je svojedobno vozio zapovjednik Hrvatske ratne mornarice za Sjeverni Jadran kontraadmiral Ante Budimir. Taj se automobil od Budimirova umirovljenja više ne može vidjeti.

Od ostalih automobila sumnjiva podrijetla koji su u Puli bili zaduženi u Vojnoj policiji spominju se BMW-ovi modeli 725, 525 i 325 registarskih oznaka HV 068VP, HV 252 VP i HV 402 VP. U uredu za odnose s javnošću MORH-a, pak, o tome nisu znali ništa.

Cristian B. GALIĆ