Večernji list: 16. 07. 2001.

VOZNI PARK SABORSKIH ZASTUPNIKA

Mateša dolazi "lupom", Vesna Pusić "roverom"

Kvare prosjek: Milanka Opačić u punoljetnoj "toyoti" i Vedran Lendić s nešto mlađom "ford sierrom"

Statistike govore kako je starost hrvatskih automobila u prosjeku 12 godina. No, katastrofalno stanje našeg voznog parka bilo bi mnogo gore da mu prosjek ne podižu automobili najviših hrvatskih dužnosnika. Vozila koja se za trajanja saborskih sjednica mogu vidjeti na parkiralištu na Trgu sv. Marka uglavnom nisu starija od četiri godine, a među njima ima i skupocjenih primjeraka vrijednih više od 600.000 kuna.

Muke s parkiranjem

Vlasnik jednog od skupljih saborskih modela je Ljubo Ćesić Rojs budući da za novi Mercedesov "puch 500 G" treba platiti gotovo 800.000 kuna. Iako Rojs kaže kako je njegov terenac star gotovo 10 godina, to se pogledom baš i ne može zaključiti jer je vozilo izvanredno uščuvano i luksuzno opremljeno kožnim sjedalima, zatamnjenim staklima, automatskim mjenjačem... HDZ-ov se zastupnik njime, očito, koristi često pa je, da ga zbog preduga sjedenja ne bi mučila cirkulacija, na sjedišta stavio drvene kuglice za masažu. Potpredsjednik Zastupničkog doma Ivić Pašalić vjeran je "audiju". No s vremenom je postao skromniji pa je najluksuzniji model A8 zamijenio malo jeftinijim srebrnim A6 (novi stoji oko 280.000 kuna).

Zlatko Canjuga i Zlatko Mateša dokaz su da svi bivši vladajući ne pate od veličine. Canjuga je Volkswagenov "lupo" dugačak 3,5 metra zamijenio još kraćim, crnim Renaultovim "twingom", a Mateša vozi "fiat seicento". Takve autiće barem mogu parkirati gdje žele, za razliku od Pašalića koji je jučer, nakon što je napravio nekoliko krugova po Gornjem gradu, ključeve svoga "audija" ostavio saborskom osiguranju jer ga nije imao gdje parkirati.

Za Tomca upućeni kažu da ima najviše problema s parkiranjem

Tonči Tadić (HSP) priznaje da mu je plaća saborskog zastupnika omogućila kupnju na kredit "škode octavije".

- Prije sam vozio "peglicu" vrijednu 600 DEM-a jer si kao fizičar nisam mogao bolje priuštiti - kaže Tadić i dodaje kako je "škodom" jako zadovoljan jer u nju stane sva prtljaga njegove peteročlane obitelji kada krenu na Hvar.

Mandatom u Saboru standard je porastao i Ljiljani Kuhti iz SDP-a, koja je staru "ladu samaru" zamijenila "opel astrom". Ona bi, kaže, na sjednice išla i javnim gradskim prijevozom jer živi u Dubravi, no problem je kako se vratiti doma kada Sabor završi rad nakon ponoći. Kuhta se zalaže za to da se na Gornjem gradu uopće ne parkira. Najljepši, i ne baš jeftin, automobil među haenesovcima vozi njihova šefica. Vesna Pusić nedugo je vlasnica nježnoplavog "rovera 75", čija je cijena oko 230.000 kuna.

Omiljena "mazda"

Iako u manjem broju, naši zastupnici voze i automobile istočnih proizvođača. Ivan Šuker (HDZ) vlasnik je "mitshubishija galanta" starog četiri i pol godine. Izjavljuje kako je već 11 godina vjeran toj japanskoj marci, a za bolji model ionako nema novca. Šuker je zatražio da registracijska pločica njegova automobila sadržava početna slova imena njegove djece Katarine i Marka. Vrlo popularan model u Saboru je i "mazda". Vozi je Luka Trconić (HSS), Marin Jurjević (SDP), Željko Pavlic (HSLS) te Karmela Caparin i Milan Kovač iz HDZ-a. Ivan Ninić (SDP), Snježana Biga-Friganović (SDP) i Milan Đukić (SNS) voze korejski "hyundai". Prosjek saborskog voznog parka kvare Milanka Opačić (SDP), čija je mala "toyota" punoljetna, te njen stranački kolega Vedran Lendić, koji vozi "ford sierru" staru 15-ak godina. Zdravko Tomac, za kojeg upućeniji kažu da ima najviše problema s parkiranjem, vozi "fiat bravu", potpredsjednik IDS-a vlasnik je "volva S 40", a Ivan Jarnjak "golfa" četvorke TDi.

Na parkiralištu ispred Sabora automobili se, za razliku od onih ispred Vlade, ostavljaju kako stignu jer je mjesta premalo. Naime, saborski zastupnici ne smiju ostaviti svoje ljubimce s druge strane Trga sv. Marka jer je tako, navodno, naredio premijer Ivica Račan. No, iako je nakon nove prometne regulacije na Gornjem gradu, koju je početkom lipnja uveo zagrebački gradonačelnik, parkirališta znatno manje nego prije, dužnosnici nerado na sjednice dolaze taksijem ili pješice.

Danijela Čavlović