PROTIV “MONOPOLA” POLITIČKOG MORALA
DVA FRANCUZA NAPADAJU INTELEKTUALNU LJEVICU
Kad je bila izašla “Crna knjiga komunizma”, francuskog autora Stephanea Courtoisa, centralni orga
n političke korektnosti, lijevi francuski dnevnik “Le Monde” je na svojim stranicama dao veliki prostor protivnicima knjige, koji ne dopuštaju nikakvu usporedbu između zločina fašizma i zločina komunizma. Između 1990. i 1997. je “Le Monde” posvetio holokaustu (Auschwitzu) 105 članaka, a sovjetskim logorima (gulagu) samo sedam. Trud brojanja članaka priuštio si je zamjenik glavnog urednika “Figaro Magazina”, Jean Sevillia, koji je u svojoj knjizi “Le terrorisme intellectuel” (Pariz, 2000.), ili “Terorizam intelektualne ljevice”, iskopao korijen ove jednodimenzionalne povijesti.NEPOŽELJNA PROŠLOST
Jean-Francois Revel, član francuske Akademije i kolumnist tjednika “Le Point” je u svojoj knjizi “La grande parade” ili “Velika parada” ustanovio kako se u Francuskoj pravno kažnjava negiranje samo jedne vrste zločina: onih počinjenih u fašizmu. Međutim, pravno se ne kažnjava negiranje zločina komunizma, negiranje zločina učinjenih po Staljinu, Maou ili Pol Potu.
Intelektualna ljevica, piše Sevillia, ne zadovoljava s
e samo nijekanjem, uljepšavanjem ili negiranjem zločina komunizma. Ona, naprotiv, svakoga optužuje za fašizam, tko spominje neobrađenu prošlost. Tako se dogodilo Aleksandru Solženjicinu i Francoisu Furetu, koji se u knjizi “Kraj jedne iluzije” dotakao tabu-teme: “Najveća tajna ortakluka između komunizma i fašizma njihov je zajednički neprijatelj: DEMOKRACIJA. Tek u ožujku 1999. godine se “Le Monde” potrudio u članku “Kuba – kraj jedne iluzije” oprostiti od junačkog kulta velikog komunističkog lidera (Fidela Castra, op.a.).DVOSTRUKA MJERILA
I Revel se bacio na brojke: “Castro je dao u zemlji s 10 milijuna stanovnika (Kubi, op.a.) ubiti 17 tisuća ljudi. Diktator Pinochet je u zemlji (Čile, op.a.) s 15 milijuna stanovnika dao ubiti 3197 ljudi”. Usporedba Pinocheta i Castra nije francusku ljevicu priječila glasno pozdraviti Pinochetovo zatočenje u Londonu (radi evtl. izručenju Španjolskoj zbog suđenja radi kršenja ljudskih prava, op.a.), dok je istovremeno glasno negodovala i odbila pozvati Castra na odgovornos
t.Revel optužuje kao krivce za dvostruka mjerila, s kojim se mjere nasilni režimi i kršenja ljudskih prava, “Preživljavanje socijalističke utopije”, i antiliberalizam i antiamerikanizam među francuskom ljevicom. Još je Tocqueville ukazao Francuzima kako su jednakost (egalite) stavili ispred slobode (liberte). Tako je ostalo do dana današnjega: “Većina Francuza više voli državu nego slobodu. “ Dok se u Francuskoj otkriva u bivšim dirigiranim gospodarskim sustavima propalog sovjetskog carstva smirujuće proc
ese, dotle se “ultraliberalna Amerika” osjeća kao opasni protumodel: U Francuskoj još uvijek postoji publika koja više voli, slušajući, tješiti se kako nakon pada komunizma socijalizam nije mrtav, a kapitalizam da je sotona kojega treba istjerati. Oduzme li se - kako desnici tako i ljevici – antiamerikanizam, ne ostaje u Francuskoj od političkog razmišljanja ništa. “Jörg von Uthmann, 29. 05. 2000.