Novi list: 12. 11. 2000.
ZINKA BARDIĆ POTVRDILA OSTAVKU NA MJESTU GLAVNE UREDNICE INFORMATIVNOG PROGRAMA CCN-a
SPOT “POSMRTNE PRIPOMOĆI” NEISTINIT
Ja sam protiv toga da se emitiraju neistinitosti, ne samo u vijestima, nego i u reklamnim prilozima, pojasnila je Bardić. Ovaj slučaj svakako treba uputiti Vijeću časti, kazao je Dragutin Lučić
ZAGREB - Zinka Bardić jučer je potvrdila svoju ostavku na mjesto glavne urednice Informativnog programa CCN-a, zbog odluke Uprave da se nakon uvoda u prekjučerašnju emisiju Vijesti dana emitira propagandni prilog u trajanju od 118 sekundi o poduzeću “Posmrtna pripomoć” naručen od strane Otvorene televizije te je naj
avila da će se obratiti Vijeću časti HND. U spornom prilogu, koji je po Zinki Bardić, kombinacija klasičnog promidžbenog spota i reagiranja na aktualni događaj, između ostalog stoji kako zapisnici financijske policije pokazuju da nepravilnosti u radu poduzeća ne postoje. Odmah poslije spornog marketinškog spota u emisiji je emitiran prilog koji se temelji na nalazu financijske policije u kojem se kaže da su u spomenutom poduzeću otkrivene malverzacije u iznosu od više milijuna kuna zbog ćega će biti podnesena 21 kaznena prijava.Kada je tijekom poslijepodneva tog dana stigla kazeta sa spornim sponzoriranim prilogom, Zinka Bardić je Upravi TV programa uputila dopis i priopćenje Ministarstva financija u kojem je upozorila da sadržaj priloga ne odgovara istini. Da je dvominutni plaćeni prilog pravno neupitan, ali moralno i profesionalno dvojben, ustvrdio je i predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Dragutin Lucić i odvjetnica Vesna Alaburić.
“Nakon što je stigao službeni dopis direktora Miljenka Vinkovića u kojem stoji da nema zakonskih prepreka za objavljivanje tog priloga, podnijela sam pismenu, neopozivu ostavku i ne potpisujem se na odjavnoj špici”, pojasnila je razlog ostavke Zinka Bardić, dodavši kako je urednik Vijesti u petak na početku i nakon priloga
ogradio redakciju od priloga te izvijestio gledateljstvo o njenoj ostavci.Bivša urednica Informativnog programa CCN-a reklamni prilog smatra svojevrsnim dijelom programa vijesti zato što se emitiraju između headlinesa i njihove špice, a sponzorirani prilozi koji se objavljuju u to vrijeme ne bi smjeli povrijediti uredničku nezavisnost i cjelinu programa.
“Marketinški prilog Posmrtne pripomoći nije sadržavao istinitu tvrdnju o rezultatima istrage financijske policije, a ja sam kao urednica protiv toga da se emitiraju neistinitosti, ne samo u vijestima, nego i u reklamnim prilozima koji se objavljuju kao svojevrsna cjelina tih vijesti”, pojasnila je Bardić te dodala da objavljivanje nečega izmeđ
u headlinesa i najavne špice vijesti, za što je bila svjesna da je riječ o manipulaciji, za nju predstavlja nešto nedopustivo. Pozvala se i na još uvijek važeći Zakon o telekomunikacijama u kojem je primijetila da promidžbene poruke ne smiju navoditi na pogrešno mišljenje i ne smiju biti protiv interesa kupca. Zanimljivo je kako odgovorne osobe u “Posmrtnoj pripomoći” tijekom prekjučerašnjeg dana nisu željele reagirati na izjave Ministarstva financija. “Ovaj slučaj svakako treba uputiti Vijeću časti. Tri puta sam pogledao sporni prilog i konzultirao sam se s pravnicima. Mislim da je moralni kodeks debelo povrijeđen”, kazao je Dragutin Lučić, dodajući kako je način nemoralan jer je između promidžbenog spota i priloga koji su potpuno oprečni prošlo tridesetak sekundi. Savjetnik američke producentske kuće IREX Promedia, koja financira Vijesti dana mišljenja je kako je sporni prilog, za koji je plaćeno 25 tisuća kuna, emitiran u skladu sa zakonom.I. MARIČIĆ