Jutarnji list: 22. 09. 2001.
ZAGREBAČKI VELESAJAM
Zagrebačka gradska uprava nezadovoljna poslovnim rezultatima najvećeg hrvatskog sajmaGrad Zag
reb uskoro namjerava prodati Zagrebački velesajamZagrebačkom velesajmu potrebna je ‘svježa krv’ i vraćanje statusa koji zaslužuje, a to je, među ostalim, moguće prodajom vlasništva zainteresiranim partnerima, rekao je jučer Slavko Kojić, pročelnik Ureda za financije u zagrebačkoj gradskoj upravi
Pišu: Sanja Hodak i Alenka Ostrihon
ZAGREB - Najpoznatijoj hrvatskoj gospodarskoj manifestaciji, Zagrebačkom velesajmu, hitno je potrebna ‘svježa krv’ jer je očito da sadašnji oblik priredbe pripada prošlosti - izjavio je među ostalim, jučer na Radiju 101 Slavko Kojić, pročelnik Ureda za financije u zagrebačkoj gradskoj upravi.
Za izlak Velesajma iz krize, pročelnik Kojić ponudio je dva rješenja. Budući da je Grad Zagreb stopostotni vlasnik Velesajma, gradski bi oci trebali predložiti novo rješenje za njegov oporavak. Kojić smatra da bi se zasluženi status mogao vratiti prodajom zainteresiranim partnerima. Premda nije želio otkrivati o kojim je strateškim partnerima riječ, napomenuo je da bi Grad ipak trebao ostati vlasnik dijela Velesajma.
Zastarjeli oblik priredbe
Kojić je također otkrio da je Grad Zagreb, vlasnik gospodarske manifestacije, vrlo blizu odgovoru na pitanje egzistira li više ovakav oblik susreta i predstavljanja proizvoda. Prema pročelnikovim riječima, prije su se loši poslovni rezultati Velesajma pripisivali Domovinskom ratu i nezainteresiranosti izlagača. Iako je sada postalo jasno da je današnji oblik priredbe zastario, Kojić tvrdi da za vraćanje starog ugleda Zagrebačkom velesajmu još ima šanse. S druge pak strane Jurica
Pavelić, generalni direktor Zagrebačkog velesajma, opovrgava tvrdnje o neuspješnosti.- Svaki vlasnik ima pravo ocjenjivati posluje li njegova tvrtka dovoljno efikasno. Sajamska industrija još je nezaobilazno mjesto poslovne komunikacije jer nijedan medij ne može ponuditi tu vrstu sinergije. Neovisno o padajućim trendovima, sadašnji Jesenski velesajam po ocjeni izlagača ima dva do tri, a poneki kažu i pet puta veću posjećenost. Nijedan vlasnik ne može gledati samo na brzi povrat novca i velik profit, nego su bitni inducirani efekti na ekonomiju grada - odgovorio je Pavelić. Generalni direktor odbija i kritike zbog loših poslovnih rezultata. - Još nismo u gubitku. Unatoč tome, sami smo svjesni da trebamo redizajnirati sadržaj - priznao je Pavelić.
Međutim, s Velesajma se povukao znatan broj velikih izlagača, nema više Podravkina štanda, a ni najveće pivovare nisu izabrale jesensku izložbu Zagrebačkog velesajma za svoju promociju... Ti izlagači kažu da je Zagrebački velesajam preskup te da posljednjih nekoliko godina u vrijeme sajma nisu potpisali niti jedan ugovor. Pavelić odvraća kako niti jedan sajam više nije ono što je bio, osobito Zagrebački.
Pavelić: Nisam nezamjenjiv
- I dalje smo veliki, najveći na ovom području. Međutim, bitne su se stvari promijenile. Nekad su u Zagreb dolazile tvrtke iz cijele bivše države, bilo je to mjesto gdje su se sastajali mnogi izlagači iz nekadašnjeg skupa nesvrstanih, u Hrvatskoj su se susretali Istok i Zapad - ističe Pavelić. Kaže da nije čuo tko bi mogli biti budući vlasnici Zagrebačkog velesajma, niti tko su eventualno strateški partneri.
- Nijedan ozbiljan sajam nije u privatnim rukama. Ne kažem da bi bilo loše ako netko želi ući s kapitalom do određenog udjela, no sajam nije privatna tvrtka u kojoj se brzo obrće velik profit - ponovio je Pavelić.
Na pitanje je li Slavko Kojić spominjanjem "svježe krvi" aludirao na novoga direktora Velesajma (za što je nedavno raspisan natječaj), Jurica Pavelić odgovorio je kako je on zadnji koji bi ustvrdio da je nezamjenjiv.