Večernji list: 20. 11. 2001.
TODORIĆ PREUZIMA ULOGU MODERATORA CIJENA U MALOPRODAJI
U Konzumu kruh poskupio i 16 posto
Klara, Mlin
ar i Žitoproizvod zadržali iste proizvođačke cijeneProizvodi Klare, Mlinara, Žitoproizvoda od jučer su u Konzumovim dućanima skuplji od 1,5 do čak 16 posto. Mlinarev bijeli sendvič tako je sa 6,40 poskupio na 6,49 kuna, križevački sa 3,60 na 4,29, a kruh "šlapica" s dosadašnjih 3,49 na 3,59 kuna. Od Klarinih proizvoda lički je kruh poskupio sa 11 na 11,29 kuna, alpskom je cijena skočila s dosadašnjih 9 na 9,19 kuna, sendvič bijeli također je poskupio dest lipa, a kalničkom je kruhu cijena povećana za
0,49 kuna, odnosno sa 11 na 11,49 kuna!Nakon što su prošloga tjedna Vindija i Dukat svojim proizvodima cijene digli oko pet posto, pretpostaviti se moglo kako njihov primjer slijedi pekarska industrija. No, pekari tvrde da oni svoje cijene nisu mijenjali, niti to namjeravaju.
- Mlinar nije podigao cijene svojih proizvoda, niti to kani. Čak i ne uvodimo neku novu vrstu kruha, tako da pretpostavljam da imate pogrešnu informaciju da je kruh poskupio - zbunjeno je odgovarao direktor Mlinara Dragutin Barešić na pitanje Večernjeg lista zašto je došlo do rasta cijena te najveće domaće pekarske industrije u trgovačkom lancu Ivice Todorića.
Iznenađenost nisu krili ni u zagrebačkoj Klari. Direktor marketinga te tvrtke Dragutin Hibler također je potvrdio da nikakvih novih kalkulacija u Klari nije bilo, jer u posljednje vrijeme, rekao je, sirovine potrebne pekarskoj industriji nisu poskupljivale. Premda pekari nisu krili šokiranost što je njihov kruh u dućanima najvećeg domaćeg maloprodajnog lanca Konzuma
znatno promijenio cijene, nitko nije želio javno kritizirati odluku Ivice Todorića. Tome se ne treba čuditi zna li se da Konzum u cijeloj Hrvatskoj ima oko 280 trgovina te da, prema nekim procjenama, zauzima oko 20 posto domaćeg tržišta.Odluka Konzuma zanimljiva je i stoga jer je Ivica Todorić, naime, u svojim dućanima zadržao staru cijenu svježega mlijeka te je taj proizvod marke K plus sada 0,60 kuna ili 13 posto jeftiniji od Dukatova mlijeka. No, dok je mlijeko i jeftinije, s kruhom to nije slučaj. U prodavaonicama Dione, gdje do poskupljenja nije došlo, bijeli sendvič kruh stoji 6,15 kuna, što je 0,24 kune manje nego u Konzumu. Osim što je, nedvojbeno, poremetio tržište mlijeka i kruha, Ivica Todorić nedavno je snizio cijene 50 najtraženijih namirnica, čime je sasvim jasno najavio da preuzima uloga moderatora cijena u domaćoj maloprodaji.
UPRAVA AGROKORA:
Zakasnjelo usklađivanje s proizvođačkim cijenamaOčitujući se o jučerašnjem poskupljenju kruha u Konzumu, uprava Agrokora odgovorila je kako je do došlo do korekcije samo nekih specijalnih vrsta kruha. Kod prijašnjeg dizanja proizvođačkih cijena tih vrsta, navela je direktorica Odnosa s javnošću Agrokora Violeta Colić, Konzum nije mijenjao svoje maloprodajne cijene, već tu korekciju provodi s
ada. U Agrokoru su ustvrdili da je njihov kruh K plus najpovoljniji jer bijeli kruh stoji 3,99, a polubijeli 2,99 kuna.Iz navedenog je jasno da Konzum, zapravo, osim mlijeka želi favorizirati i prodaju svoga kruha.
Silvana Lauš-Mrvelj