PRIOPĆENJE ZA

“Novi list”

  

Zagreb, 17.12.2001.

 

ŠUVAR KAO PARADIGMA PROGONA HRVATSKE OPOZICIJE OD 1969. DO 1990. GODINE

Prema Zakonu o javnom priopćavanju pozivamo redakciju “Novog lista” da objavi slijedeći ispravak krivih navoda g. Stipe Šuvara iznesenih 13.12. ov.g. u njegovom odgovoru pod naslovom “Paraga paradigma za laž”.

U stilu nepopravljivog sljedbenika lenjinizma Šuvar se i dan današnji ne odriče ideološke isključivosti i netrpeljivosti prema organizatorima peticije za oslobađanje političkih zatvorenika socijalističke Jugoslavije, jer i sada u svom reagiranju tvrdi “da je bio posve u pravu” kada je u ožujku 1981. godine javno rekao da je “bilo previše ubijenih u ratu, previše prolivene krvi da bismo ostali ravnodušni prema preostalim i novim potpirivačima strasti i nosiocima mržnje, prema onima koji potiču nasilje i sanjaju o novim obračunima”. Šuvar je u to vrijeme bio glavni ideolog CK SKH.

To što je Šuvar bio u Predsjedništvo CK SKJ kooptiran 1986. godine dok je 1980. godine bio “samo” predsjednik komisije CK SKH za idejno djelovanje i kulturu, ne mijenja niti najmanje težinu i posljedice njegovog javnog poziva na progon i represiju potpisnika peticije za demokraciju i ljudska prava.

Šuvar se tada pridružio partijskim ocjenama Jure Bilića, predsjednika ondašnjeg socijalističkog Sabora, koji je govorio o “verbalnom deliktu koji je kod nas kontrarevolucionaran čin” i pogromaškom komentaru “Radio Zagreba” o koincidenciji Paragine peticije sa albanskim demonstracijama na Kosovu. Šuvar i dan danas ne shvaća da verbalni delikt u kaznenom zakonu ne smije postojati jer je javni govor ljudi prirodno ljudsko pravo. Druga je stvar što Šuvar na neke ljude gleda kao Lenjin koji je slavnom ruskom pjesniku Gorkome, simpatizeru Oktobarske revolucije, na njegovu peticiju Lenjinu radi ublažavanja revolucionarne represije prema intelektualcima, u pismu odgovorio “da ruska inteligencija nije inteligencija nego govno, kojeg treba pomesti”. Represija jugo-boljševičkog režima prema organizatorima peticije bio je i obračun s hrvatskom inteligencijom. Razumljivo je da se g. Šuvar ne sjeća studenta Ernesta Brajdera jer je javnim pozivom na linč Partija tražila alibi za svoju tajnu policiju, koja je u zagrebačkom istražnom zatvoru ubila Ernesta Brajdera.

Zastranjenje hrvatske ljevice počelo je još 1948. kada su se jugo-boljševici uz pomoć svojih hrvatskih kvislinga divljački obračunali sa ratnim sekretarom KPH Andrijom Hebrangom. Zahvaljujući Šuvaru i sličnima ljevica je u Hrvatskoj ostala dobrim dijelom, još uvijek jugoslavenska i boljševička.

Sreća je za g.Šuvara što je Republika Hrvatska još daleko od modela uređene pravne države, jer bi zbog ideološke isključivosti, netrpeljivosti, svojih ranijih nedjela kao i zlouporabe vlasti, svoje stavove mogao obrazlagati jedino kao izdavač svoga samizdata “Hrvatska ljevica” a ne u tiražnim medijima ili sa časne katedre za sociologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Dr. Šuvara treba podsjetiti da je njegov strelovit uspon u partijskoj nomenklaturi započeo 1972. godine, odmah po slamanju Hrvatskog proljeća i da su ga ortodoksni jugounitaristi prepoznali kao svojega već 1969. godine u vrijeme njegovog “glasovitog” napada na akademika Petra Šegedina i njegovu novelu znakovitog naslova “Izdajnik” te udara na Deklaraciju o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika, koju je dr. Šuvar označio kao “krupnu političku grešku”.

Već se iz gore navedenog uočava da nije “Paraga paradigma za laž”, kao što je u naslovu Šuvarovog reagiranja stajalo, nego da je g.Šuvar paradigma za političku i ideološku represiju Saveza komunista Jugoslavije nakon sloma Hrvatskog proljeća 1971. godine. Kada je Partija 1974. imenovala g.Šuvara republičkim sekretarom za prosvjetu i kulturu, “sekretar” nije proveo “demokratizaciju obrazovanja u Hrvatskoj”, kako je u svom demantiju napisao, nego ga je dekapitirao ukinuvši gimnazije i uvodeći marksizam i teoriju i praksu socijalističkog samoupravljanja dokidanjem ili smanjenjem satova povijesti i hrvatske književnosti.

Hrvatskom jeziku je, u vrijeme 200. godišnjice obilježavanja rođenja velikosrpskog ideologa Vuka Stefanovića Karadžića u Vukovaru 1987., odricao pravo na jezičnu i književnu samostalnost, jer se radi o “hrvatskom ili srpskom jeziku”, upravo onako kako su bivši gimnazijalci morali sedamdesetih i osmadesetih godina učiti u tzv. šuvaricama to jest “srednjoškolskim obrazovanim centrima”.

Nakon samo tri-četiri godine, ohrabren i od dr. Šuvara, velikosrpski šovinizam u Vukovaru, doveo je do barbarskog razaranja tog hrvatskog grada od strane JNA kao naoružanog djela SKJ kojem je 1988-1989. dr. Šuvar bio predsjednik Predsjedništva CK SKJ.

Istovremeno, dok je veličao Vuka Karadžića kao velikog prosvjetitelja, prešućujući njegovu velikosrpsku ideologiju, dr. Šuvar je na sjednici CK SK Srbije u travnju 1988. godine, dao odlučujuću podršku Slobodanu Miloševiću tvrdnjom “da ne stoje tvrdnje da je SK Srbije postao zarobljenik srpskog nacionalizma”, u vrijeme kada je u Sloveniji, Hrvatskoj i na Zapadu postalo očigledno da Milošević kreće u realizaciju gazimestanske Velike Srbije, trujući istodobno hrvatsko društvo neprestanim provociranjem tzv. srpskog pitanja u Hrvatskoj poput njegovog uzora dr. Vladimira Bakarića, koji je u tome vidio trajan alibi za komunističku strahovladu nad Hrvatskom od 1945. do 1972. godine i kasnije.

I na kraju, nema potrebe da g.Šuvar pored etikete Pol Pota hrvatskog obrazovanja i kulture nosi i etiketu Džingiskana, jer se je vlastitim djelima u politici trajno zabilježio osobnim imenom i prezimenom ne samo u Hrvatskoj, već od Triglava pa do Vardara, ali i puno šire.

Dobroslav Paraga, predsjednik HSP-1861