«HRVATSKO
PRAVO»
Prve
stranačke online novine u Republici Hrvatskoj
01. prosinac 2006.
JUGOSLAVIJA
– POUKA I OPOMENA HRVATIMA!
Treći dio
Piše: prof.
Goran Jurišić, Zagreb.
“(…) Hrvatska mladež se
/početkom 20.st./ udaljila od temeljnih principa politike čiji je osnivač i
putokaz bio dr. Ante Starčević.(…)”
(S.M. Štedimlija, 1944. u svojoj
knjizi “Zavjere protiv svjetskoga mira”,
Zagreb, 2005.)
Masarykova
škola učila hrvatske političare Jugoslaviji
“U političkom životu Hrvata je
sveučilišni profesor iz Češke, dr. Tomaš
Masaryk, igrao veliku ulogu tako da se mnogi događaji ne mogu razumijeti
bez poznavanja njegove politike. Masaryk, Čeh po nacionalnosti, bio je
sveučilišni profesor u Pragu i glavni urednik lista “Čas” u trenutku kada je
prvi puta došao u dodir s hrvatskim studentima (…)” koje je zagrebački
procarski mađarski režim bana Khuena Hedervarya protjerao sa Sveučilišta u
Zagrebu nakon što su u listopadu 1895. na Trgu bana Jelačića u Zagrebu pred
austrougarskim carem Franjom Josipom spalili mađarski stijeg. Većina je
osuđenika nakon odslužene zatvorske kazne, među njima i Stjepan Radić, koji je dobio najtežu kaznu od šest mjeseci zatvora,
i vođom ove političke akcije, uglednim književnikom Vladimirom Vidrićem,
nastavila svoje studije u Pragu. (Na čelu protumađarskih prosvjeda stajali su i
sinovi Josipa Franka, zbog čega protestira pravaš Folnegović, što je Ante
Starčević shvatio kao raskol u stranci, i pošto je Otac domovine ostao u svojoj
vlastitoj stranci (Stranka prava) u manjini (zamislite Hrvate), morao je pred
sam kraj svoga života osnovati novu stranku, pod imenom Čista stranka prava, na
čelu s uglednim gospodarstvenikom i financijskim stručnjakom Josipom Frankom.) “U Pragu su ti mladi ljudi upoznali
Masaryka, čiji se utjecaj u hrvatskome političkom životu, upravo njihovim posredovanjem,
snažno očitovao. (…) Masarykove pristaše tvrde”, nastavlja Štedimlija, “(…)
kako su studenti iz Hrvatske “u Pragu upoznali profesora Masaryka, osnivača
češkog političkog realizma, u trenutku njegove najžešće borbe protiv ustavnopravnih stranaka”. (…)”.
Crnogorski istraživač povijesti, Štedimlija, naglašava i sljedeće:
“Hrvati su
svoju borbu vodili tijekom stoljeća tako da su se pozivali na stečena prava, na
potpisane ugovore i postojeće zakone. Bili su, dakle, branitelji i teoretičari
zakonitosti i pravde. Za činjenicu da u toj borbi nisu postigli željene
rezultate kriv je njihov položaj u Austro-Ugaraskoj Monarhiji i premoć
protivnika, ali ni u kojem slučaju nisu kriva temeljna načela na kojima je
počivala njihova borba (…) Masarykovi učenici počinju voditi tzv. “realpolitiku”, što znači da odbacuju
sve dosadašnje metode političke borbe te postaju oportunisti i taktičari.
Istodobno iz osnove mijenjaju politički smjer svog djelovanja, te slijede
politiku koju im diktira Masaryk, kojoj su ostali vjerni za vrijeme cijele
svoje političke karijere. (...) Time se je ta mladež udaljila od temeljnih
principa politike čiji je osnivač i putokaz bio dr. Ante Starčević.“
Nakon apsolviranja studiju Pragu
i Beču, Masarykovi su se učenici u svojoj domovini posvetili politici. U
Hrvatskoj su došli do izražaja nakon pada diktatorskog režima bana-stranca
Khuena Hedervarya 1903. godine, gotovo u isto vrijeme kada je u Srbiji nakon
krvavog državnog udara na prijestolje stupio Petar I. Karađorđević uz pomoć
zavjereničke grupe srbijanskih oficira, koja je poslije osnovala terorističku
tajnu organizaciju „Ujedinjenje ili smrt“, zvana od novinara „Crna ruka“, koja
je organizirala cijeli niz bombaških atentata na državnike i dužnosnike Crne
Gore i Austro-Ugarske, sa ciljem pripajanja dijelova Austro-Ugarske i cijele
Crne Gore „Velikoj“ Srbiji. Povijesna
znanost je dokazala da je profesor Masaryk bio odvjetnik i vatreni pristaša
velikosrpske ideje, a svojim je hrvatskim učenicima, među njima i Stjepanu
Radiću, čija je supruga bila češkog podrijetla, prodao priču o slavenskom
zajedništvu, i o nužnosti razbijanja Austro-Ugarske i stvaranje Čehoslovačke i
Jugoslavije. Za vrijeme Prvog svjetskog rata Masaryk je „zaboravio“ na
svoje hrvatske učenike-naivce i jedino su ga zanimali srbijanski političari,
kojima se divio u njihovoj ustrajnosti stvaranja „Velike“ Srbije, smatrajući
Srbe, kao što su i sami Srbijanci sebe smatrali, Pijemontom Balkana. No,
Masarykovi hrvatski učenici ostali su svom idolu privrženi do kraja života,
toliko im je Masaryk isprao mozgove, i u tolikoj mjeri su bili politički
slijepci, da su svu svoju strastvenu mržnju usmjerili protiv Frankovih pravaša (ČSP), jedine svijetle
točke u hrvatskoj politici početkom 20. stoljeća, dok se Radićeva Hrvatska pučka seljačka straka (HPSS)
pokazala kao lažnjak, kao organizacija čije riječi ne slijede djela! Masarykovi
učenici, bili su, dakle, oportunisti. Što znači biti oportunist u politici?
Narodski rečeno, biti oportunist znači nastojati postići željeni cilj, bez
obzira na primjenu sredstva. Radićevi
seljaci nikada nisu birali sredstva u obračunu s pravašima odnosno s
predstavnicima politike hrvatskog državnog prava, hrvatske samostalnosi i
nezavisnosti. Po definiciji rječnika stranih riječi „DUDEN“ je oportunizam „spremno prilagođavanje određenoj okolnosti,
za stjecanje osobne prednosti“. Oportunista je „netko tko se iz razloga koristi brzo i nepromišljeno prilagođava
(političkoj) situaciji“. (Danas su
tipični oportunisti u hrvatskoj politici Ivica Račan, Anto Đapić, Branimir
Glavaš, Ivo Sanader, Ivić Pašalić, Stjepan Mesić i drugi.) Stjepan Radić bio je tipični oportunist,
dok je percepcija o Stj. Radiću, čak i u hrvatskoj povijesti, i u aktualnoj
hrvatskoj politici, 80 godina nakon Radića, da je bio idealist. Ne, bio je
oportunist, koji je bez skrupula 1918. kurs svoje parlamentarne stranke HPSS
promijenio za 180 stupnjeva, i to od hrvatske politike prema jugoslavenskoj
politici. Zatim je 1925. opet promijenio kurs svoje stranke za 180 stupnjeva,
od hrvatske radikalne oporbe prema beogradskom režimu, do potpune suradnje
(kolaboracije) s velikosrpskim šovinistima, tako da je hrvatske državotvorne
političare po drugi puta ostavio na cjedilu i na brisanom prostoru. Kao najveći primitivci su se Radićevi
seljaci u Beogradskoj skupštini 1925. verbalno obračunali s Frankovim pravašima
i ogradili se od hrvatske državotvorne politike. Srbi su takvo Radićevo
taktiziranje i oportunizam, iako je, dakle, priznao nedemokratski Vidovdanski
ustav, protumačili kao slabost, te su onda, kada im je opet počeo ići na živce,
zbog njegova oportunizma, likvidirali u tzv. „Narodnoj skupštini“ u Beogradu.
Radićeva nasilna smrt i velikosrpska žrtva jedini je razlog što ga hrvatska
povijest ne bi trebala nazivati hrvatskim izdajicom, iako je to de facto bio.
Jugoslavenska „politika novog kursa“ 1905. godine
Uglavnom, novi kurs srbijanske
politike nakon krvavog državnog udara iz 1903. godine započeo je gotovo u isto
vrijeme kad i „novi kurs“ hrvatske politike, a to je bio kurs hrvatsko-srpske suradnje koji su u Hrvatskoj uveli Masarykovi učenici.
Tako Masarykovi učenici osnivaju političku stranku Hrvatsko-srpska koalicija (H-SK) na čelu s bivšim pravašem Franom Supilom, koji se, dakle, udaljio od temeljnih principa politike čiji
je osnivač i putokaz bio dr. Ante Starčević. (F. Supilo je osnivač riječkog
Novog lista“, po uzoru na novi, jugoslavenski politički kurs. U svojim
„Političkim memoarima“ se Supilo 1909. odrekao „novog kursa“, i to iz razloga,
kako je naglasio, što je uvidio da jugoslavenska politika vodi ka stvaranju
„Velike“ Srbije“. No, nakon njegova ostavke na položaj predsjednika
Hrvatsko-srpske koalicije je Koaliciju preuzeo srpski političar i beogradski
agent Svetozar Pribićević.) Posredovanjem svojih hrvatskih učenika Masaryk se
počinje zanimati za sva najvažnija politička pitanja europskog Jugoistoka i
sudjelovati u rješavanju svih pitanja. (To nije prvi puta da neki strani agent
hrvatskom narodu nametne strateška politička rješenja, sjetimo se Svetozara
Pribićevića, sjetimo se tako zvanog „Tita“ kao Staljinovog agenta i staljiniste.)
Godine 1907. otkriva se Bombaška afera u glavnom gradu Crne Gore, a Masaryk se
najodlučnije zauzima za velikosrpske urotnike; na taj se je način Masaryk sam
približio krugu zavjerenika, te područje svoje djelatnosti označuje borbom
protiv imperijalističke politike Austro-Ugarske, zagovarajući istovremeno
imperijalističku velikosrpsku politiku. Kada
je 1908. godine Austro-Ugarska anektirala (pripojila) Bosnu i Hercegovinu,
Masaryk je najodlučnije branio pravo Srbije na Bosnu i Hercegovinu. U
svojem je govoru u bečkom Carevinskom vijeću (austorugarski parlament) izjavio
sljedeće:
U Beču i Budimpešti mnogi ljudi još ne razumiju kako Srbija ide vlastitim
putem, previše su se naviknuli na kralja Milana i njegovu popustljivost. Srbija
ima povijesno i prirodno pravo na srpske zemlje na Balkanu, ista nacionalnost,
ista Crkva, isti kulturni razvoj određuju srpski narod tako da on radi na
svojem ujedinjenju na Balkanu“.
Takvim stajalištem Masaryk postaje glavni odvjetnik „Velike“ Srbije u
Austro-Ugarskoj Monarhiji, dok
je u cijelosti govorio neistinu tvrdeći da Srbija ima povijesno i prirodno
pravo na BiH, s obzirom da Srbija nema povijesno i prirodno pravo na BiH
zato što u povijesti BiH nije bila dio Srbije, niti su u Bosni i Hercegovini do
1918. živjeli Srbi nego pravoslavni Vlasi, koji su uz pomoć srbijanske
obavještajne i tajne službe i propagande srbizirani. U Hrvatskoj su Masarykovoj provelikosrpskoj politici ostali vjerni svi
njegovi hrvatski učenici, koje je ovaj prevarant odgajao u Pragu od 1896. godine.
Jedna druga mogućnost za
Masarykovu intervenciju u korist Srbije, piše gospodin Savić Marković
Štedimlija, pojavila se je u vrijeme Zagrebačkog veleizdajničkog procesa 1909.
godine protiv 58 optuženih, (i na kraju i osuđenih ) Srba iz Hrvatsko-srpske
koalicije, kojima je dokazana zavjerenička i teroristička djelatnosti protiv
Austro-Ugarske. Masarykovi hrvatski
učenici su uvijek tvrdili kako se Masaryk nikada nije želio služiti neistinitim
tvrdnjama i krivotvorenim dokumentima, te kako je njegov ideal do kraja života
ostao služiti istini i pravednosti. I
u vezi sa Zagrebačkim veleizdajničkim procesom su Masarykovi učenici bili
najvažniji propagandisti njegove obrane, njegovih javnih govora i članaka u
tisku. No, poslije se na sudu utvrdilo da se je optužnica protiv srpskih
optuženika za veleizdaju temeljila na autentičnim dokumentima srpskog svjedoka
Đorđa Nastića, tako da nije istina da je Nastić krivotovrio revolucionarne
statute srpske terorističke tajne organizacije koje je sastavio Milan Pribićević.
Masaryk se je u tom procesu postavio kao
branitelj Srbije i njezinih agenata, te je u svakoj prigodi pobijao
nedvojbeno vjerodostojne dokaze, i branio je ljude čija je krivnja bila očita,
naglašava Štedimlija. Na tako zvanom Friedjungovu procesu 1909. u Beču je
Masaryk branio stranu tužitelja (Frana Supila i H-SK) protiv optuženog
njemačkog novinara Friedjunga kojega je Supilo tužio za klevetu, jer je ovaj u
svojim člancima tvrdio da se Supilo nalazi na čelu zavjereničke organizacije.
Istina je bila da Supilo nije bio zavjerenik, ali su srpski članovi Hrvatsko-srpske koalicije zaista bili zavjerenici i
veleizdajice, što je, na kraju krajeva, i sudski dokazana, a ne samo
povijesna, činjenica, koju ni danas predstavnici jugoslavenske marksističke
(titoističke) historiografije u Republici Hrvatskoj ne priznaju, zato što
priznaju samo jednu „istinu“: svoga poganskog boga maršala Tita, tako da je
danas politička situacija u Hrvatskoj
puno gora nego u vrijeme kada Hrvati nisu imali hrvatsku državu, niti samostalnu
hrvatsku državu, jer su titoisti u Republici Hrvatskoj na vlasti !!!
Masaryk se na glavnoj raspravi u Beču pojavio kako bi istražio istinu, iako
nije bio optuženik, ni tužitelj, niti ga je sud pozvao kao svjedoka. No,
uspjelo mu je spretno nametnuti se, i čak postati središnja figura Friedjungova
procesa, jer nitko, čak ni Hrvatsko-srpska koalicija niti dr.
Friedjung nisu u predmet bili tako dobro upućeni kao prof. Masaryk. Masaryk je znao da je na tom procesu bila riječ o dokumentima
koje je srbijanska strana podmetnula u Beogradu austrougarskoj obajveštajnoj
službi. Zato je mogao nastupati tako snažno i odlučno, jer je unaprijed znao da
je jedan jedini dokument, koji je Friedjung bio podnio kao dokazni materijal
prilikom obrane, predstavljao krivotvorinu, što Friedjung nije znao.
Masaryk je, dakle, unaprijed znao, da će „dokazati“ kako je jedan od krunskih
dokumenata krivotvoren. Friedjung je
izgubio proces, a Austro-Ugarska je iz tog sudskog postupka izašla osramoćena,
a od Masarykovih učenika u tisku prikazana kao imperijalistička sila koja tlači
malu i obespravljenu Srbiju, iako je povijesna istina da je Srbija bila
imperijalistička i da je tlačila sve one koji nisu Srbi i pravoslavci. (Za
vrijeme Friedjungova procesa je Supilo dao ostavku na dužnost predsjednika
Hrvatsko-srpske koalicije, a potom je istupio i iz članstva Hrvatsko-srpske
koalicije.)
Štedimlija je zaključio, da, kada se promatraju događaji s kraja 19. i u
prvoj polovici 20. stoljeća, nedvojbeno se vidi da je Masaryk bio najvažniji
ideolog i teoretičar uništenja Austro-Ugarske dvojne monarhije kao
legitimističke i katoličke države, te da su zavjereničke organizacije u Srbiji
i na jugoistoku Austro-Ugarske Monarhije pod Masarykovim utjecajem postale
izvršiteljima svega onoga što je on pripovijedao, te da su svojom terorističkom
djelatnošću prouzročile i izazvale Prvi svjetski rat, koji je zbog svojih
posljedica imao neminovni nastavak u Drugom svjetskom ratu. U spomen na
Masarykovo „humanitarno“ djelo su titoisti u Republici Hrvatskoj ostavili na
snazi ulicu u Zagrebu koja se zove po odvjetniku „Velike“ Srbije, Tomašu
Masaryku, Masarykova ulica, koja se
sječe s trgom koji je nazvan po jednom drugom banditu, Trg maršala Tita. Na sjeveru ulica po imenu jednog drugog
teroriste, ratnom sekretaru politbiroa CK KPH Andriji Hebrangu, koji je postao
Titovom žrtvom („Revolucija ždere vlastitu djecu“, Danton), tangira Trg maršala Tita, tako da se hrvatsko
društvo s pijetetom sjeća svojih terorista i krvnika, pa se čudimo, zašto
nemamo pravnu državu ?! Nećemo je s titoistima na vlasti ni imati!