Novi list: 27. 02. 2002.
NOVE CIJENE PROLAZA KROZ TU
NEL UČKUTunelarina viša 25 posto
Kao koncesionar smatramo da takva odluka ide u dobrom smjeru izgradnje zapadnog kraka Istarskog ipsilona kojeg očekujemo ove godine, kazao je generalni direktor koncesijskog društva “Bina Istra” Emmanuel de Boutray
RIJEKA - Po treći put u posljednjih šest godina poskupljuje cijena prolaza kroz Tunel “Učku”. Od 1. ožujka prolaz kroz 5,3 kilometra dugačak tunel plaćat će se skuplje za 25 posto. Tako je tunelarina za osobna vozila 25 kuna, za drugu kategoriju 37 kuna, za treću 75 kuna, a za četvrtu 150 kuna. Odluku o tome donijelo je u svojstvu koncedenta Ministarstvo za javne radove, obnovu i graditeljstvo krajem siječnja ove godine. Najnovije poskupljenje službeno je objašnjeno potrebom usklađivanja cijene s realnim padom cijena cestarina zbog inflacije.
- Kao koncesionar smatramo da takva odluka ide u dobrom smjeru izgradnje zapadnog kraka Istarskog ipsilona kojeg očekujemo ove godine, kazao je jučer u kraćem telefonskom razgovoru generalni direktor koncesijskog društva “Bina Istra” Emmanuel de Boutray, koji kritike o neulaganjima u Tunel “Učku” smatra neosnovanima.
- Pet godina od kada obnašamo koncesiju, svake godine imamo program ulaganja u obnovu tunela. Ove godine tunel će se kompletno obojiti, a potpuno će se obnoviti i oprema za videonadzor, kazao je de Boutray.
- Ovo poskupljenje cijene karte možda će poboljšati bilancu koncesionara, ali ništa neće značiti za nastavak izgradnje Istarskog ipsilona. Danas u to vjerujem manje no što sam vjerovao jučer, komentar je saborskog zastupnika IDS-a Damira Kajina. On je podsjetio da je Tunel “Učka” građen sredstvama građana današnje Primorsko-goranske i Istarske županije, a podsjeća da je francuski koncesionar kod davanja na upravljanje Istarskog ipsilon
a u potpunosti oslobođen od plaćanja PDV-a što je, po Kajinovim riječima, jedinstven slučaj u Hrvatskoj.- Sva sredstva koja su državnim programom izgradnje kapitalne infrastrukture trebala biti osigurana za nastavak izgradnje Istarskog ipsilona, a riječ je o 300 milijuna kuna u prošloj i dodatnih 400 milijuna kuna u ovoj godini, prebačena su za dionicu izgradnje autoceste Zagreb-Varaždin, odnosno Zagreb-Split, kazao je Kajin, koji je doveo u pitanje čitav projekt izgradnje krupne infrastrukture
jer, prema njegovim riječima, međunarodni kreditori nisu spremni kreditirati auto-ceste u Hrvatskoj zbog nedovoljnog protoka prometa. Kajin je podsjetio da nastavak izgradnje Istarskog ipsilona, točnije od Limske drage prema Bujama odnosno od Vodnjana prema aerodromu Pula košta oko 1,2 milijarde kuna.- Možemo izražavati nezadovoljstvo takvom odlukom i tvrditi da su gradani ovih dviju županija stavljeni u bitno neravnopravni položaj u odnosu na druge gradane Hrvatske, ali činjenica je da je nadležnost na centralnoj državnoj vlasti. Ono što možemo poručiti građanima je da traže privilegirane karte, a “Bina Istri” da osigura 24 satnu službu za prodaju karneta umjesto dosadašnjeg radnog vremena od 7 do 15 sati, zbog kojeg mnogi stanovnici Primor
sko-goranske i Istarske županije ne mogu iskoristiti pravo na tu, uvjetno rečeno, povlaštenu kartu koju plaćaju u 50-postotnom iznosu od pune cijene, zaključio je Kajin.O. ANTEŠIĆ