Vjesnik: 14. 06. 2002.
Lokas je za Markićku Krleža
BRANKO VUKŠIĆ
Ma kakvi »Naši i vaši«?! Kakve »Olujne tišine« ili »Naše kućice, naše slobodice«?! Na Prisavlju život piše mnogo bolje komedije, drame i sapunice. Ova s izvjesnom Željkom Markić se, na opće »veselje«, nastavlja na - kako najavljuje protagonistica - sudu. Zašto? Zbog dramatike, promjene mjesta radnje i nekih, čudnim sadržajima ispunjenih glava. Jer, tek što se deset tjedana potpisivala kao urednica dnevnih informativnih emisija, koje osim skraćenja nisu doživjele baš nikakav profesionalni pomak, Željka Markić se već uspoređuje, posredno, s Joškom Lokasom. Naime, njemu je Mirko Galić - u čiju se energičnost i hrabrost javnost još uvijek nije imala prilike uvjeriti - prvo potpisao ugovor o postavljanju na mjesto urednika Redakcije kontakt programa, a zatim, navodno, potpis povukao. Zašto? Zato što ne ispunjava doista formalne uvjete (završen fakultet). Zato za posao kojim se bavi posjeduje najbitnije: iskustvo i kvalitetu. Zato što Galić nije imao hrabrosti imenovati javnosti dobro poznatog autora kviza za urednika, Lokas, siguran sam, ne plače. Za njim bi trebali plakati i Markićka, i Ulaga, i Galić, i čitav HTV.
Zašto bi to Lokas mogao, a Markićka ne bi smjela biti iznimka? Zato što je Lokas izniman i dokazan autor, talentiran novinar, odličan voditelj i urednik. A to sve Željka Markić, na čiju je neadekvatnu diplomu Galić trebao zažmiriti, treba dokazati. Tim više što pomišlja, kao i glavna urednica HTV-a, da je isto kormilariti najkompleksnijim programom javne televizije kao i biti jedan od članova stranih televizijskih ekipa koje su svojedobno jezdile ovim prostorima. Pazite, Markićki je preporuku za urednički posao dala novinarka i izvjestiteljica Maggie O"Kane, a ne, recimo, uprava neke strane, primjerice, britanske televizije. Je li možda Željka Markić na BBC-u, POP TV-u, Češkoj ili Albanskoj televiziji bila urednica nekog programa? Nije. I zato na HTV-u treba, korak po korak, učiti. Tek kada nauči, može izaći pred Gorana Milića i od njega zatražiti prilog za Dnevnik ili Odjeke dana.
Ako već Željka Markić ne vidi razliku između sebe i Lokasa, morao bi je vidjeti Mirko Galić, koji je u medijima dugo šišao travu. Prema krutim, administrativnim, socrealističkim Galićevim principima, ni Miroslav Krleža ne bi mogao biti direktor Leksikografskog zavoda, a kamoli se - da je živ - zaposliti na HTV-u kao urednik kulture. Prešišala bi ga s formalnostima i Lada Džidić. Prejaka i neadekvatna usporedba? Nije, nije... Usporede li se dva urednika koje je Galić odbio, Lokas je za Markićku (televizijski) Krleža.
Naricanja, pak, Nikole Kristića da je bez Željke Markić užasno teško raditi spadaju u čisti prisavski folklor i prenemaganje koje samo dokazuje koliko tek o televiziji pojma imaju oni drugi članovi Ulaga forcesa. Što se, uostalom, primjećuje u programu iz kojeg su u ime bezličnosti istjerani kriteriji, principi, stavovi i kreativnost koju demonstriraju iznimke poput Lokasa, Siniše Cmrka ili Gorana Milića.