HRVATSKO
PRAVO Prve
online stranačke novine u Republici Hrvatskoj http:
www.hrvatsko-pravo.hr http:
www.hrvatsko-pravo.com 09.
studeni 2007.
DVA LICA CRKVE Kršćanstvo
ima mnogo toga zajedničkog s demokracijom, jer je ona u biti evanđeoskog
obilježja, njezina unutarnja snaga je ljubav. Kršćanstvo je u biti postavilo temelje demokracije i
njegove istine o slobodi i jednakosti ljudske prirode moraju biti temelj
svake zajednice koja želi biti slobodnom. ( Le Fur). Hrvatski narod danas ne pripada svijetu slobode, ne
pripada svijetu potpunoga čovjeka, čovjeka kulturne slobode, čovjeka
vjersko- moralne slobode, čovjeka socijalno-ekonomske slobode. Privođenje i uhićenje novinara Peratovića
pokazuje da u Hrvatskoj nema ni političke slobode i da vlast u
Hrvatskoj prelazi u otvorenu diktaturu. No dokaz je to da vlast i diktat u Hrvatskoj gubi svoju
unutarnju snagu i uspjeh. Potežući za takvim sredstvima, za čistim nasiljem,
vlast dokazuje da nema više
mogućnosti održati se i da je sam diktat pri svom svršetku. Otuda zapravo njegovo takvo pojačano i luđačko
postupanje. Takvim svojim ponašanjem olakšava supstancijalni uspjeh
protivnika diktata približavajući ih definitivnoj pobjedi. Ima li u crkvenim krugovima protivnika diktata i onih
snaga koje pokazuju put kako izići iz siromaštva i kako živjeti bolje
i slobodnije ? Crkva u cjelini ne svraća puno pozornosti i pažnje
socijalnim pitanjima i slobodama u Hrvatskoj. Socijalno mjerilo ispušta
iz vida i ne obraća puno pozornost što narod trajno stradava. U većini ne djeluje moralno, čak i brani ovakvo stanje i
ovakvu mafijašku Hrvatsku. Dali su kao takvi uistinu vjerni Evanđelju? Pravi stav Crkve o svemu izrekao je sam kardinal J. Bozanić
u emisiji « Lica Nacije « izjavivši kako Crkva neće preuzeti
odgovornost političara za današnje stanje. Skidajući tako odgovornost sa sebe i same Crkve samo je
pilatovski oprao ruke. Pokušaj opravdavanja za vlastiti nerad i bježanje od
odgovornosti primjetno je i u izjavama, koje dolaze iz crkvenih krugova
, koje opravdavaju i hvale
sadašnje stanje društva. A stanje je takvo da gore i siromašnije ne može biti. Dali je Crkva danas zaista nada siromašnima? Zasniva li se njen rad u zauzetosti za siromašne( u ovome
slučaju za seljački stalež, za radnički stalež, za obrtnički stalež,
za prava žena…) za njihovo dostojanstvo? Po mojem mišljenju premalo. Bit crkvenog socijalnog nauka jest dostojanstvo i
apsolutna vrijednost ljudske osobe, što se odnosi na svakog pojedinog
čovjeka i sve ljude bez razlike. Već je rečeno da današnja Hrvatska nije država
demokratskog tipa , no ona nije ni država socijalnog tipa. Ne štiti
siromašne, dopušta da zemaljska dobra budu koncentrirana u rukama samo
malog broja koja tako nisu u funkciji zajedničkog dobra sviju, posebno
siromašnih. I tu Crkva nije bila vjerodostojna. Nije razvijala socijalnu duhovnost kod takvih ljudi koji u
većoj mjeri posjeduju zemaljska dobra i njima raspolažu, a o etičkoj
razini takvih ovisit će i ovisi sama hrvatska država. Ne valja griješiti dušu pa ne reći kako u Crkvi postoje
i one snage koje zagovaraju zalaganje vjernika kao građanina za
demokratski sustav, a kao kršćanina traženje koncilskih i biblijskih
rješenja. Ima takvih i oni se ne boje i ne bježe od odgovornosti,
nisu lišeni njenog smisla jer biti lišen smisla odgovornosti , isto je
kao biti zvono bez zvuka. Takvi ne niječu da u Hrvatskoj nema socijalne pravde,
ukazuju na krađe i prijevare, na korumpiranost i podmitljivost, dakle
na stanje u kojem nije moguće ostvariti istinsku slobodu i demokraciju. U vjersko-moralnom pogledu mi smo danas nerazvijen narod i
sama ta činjenica pogoduje sustavu diktature, njenom održanju i njenom
shvaćanju da je Hrvatskoj kao takvoj diktatura jedino moguće rješenje.
MIRKO OMRČEN |