HRVATSKO
PRAVO Prve
online stranačke novine u Republici Hrvatskoj http:
www.hrvatsko-pravo.hr http: www.hrvatsko-pravo.com
20.
rujan 2007. Revolucija
nije barikada, nego duševno stanje. Ovo duševno stanje ne nastaje u
bilo koji čas: kao
voće, ima svoje doba.
Ortega
y Gasset
Ima
definicija revolucije koje kažu: to je pokret protiv institucije, tj.
protiv ustaljenog poretka i njegovih političkih oblika.
Po
tome bi revolucija, na svakome području, značila duboki prekid s
postojećim stanjem, rušenje toga stanja i izgrađivanje nečega
novoga. Ono
što se u Hrvatskoj događalo početkom devedesetih bio je rat koji od
službenih hrvatskih vlasti nikada nije bio proglašen.
No
bila je to i revolucija jer se hrvatski narod tada jasno izjasnio i za
demokratsko uređenje svoje države, dakle rušenje dotadašnjeg
komunističkog poretka.
Tadašnji
ustanak naroda pokazao je da je narod dosegnuo stupanj zrelosti u kojem
je odlučio zbaciti srpskog gospodara, izgraditi vlastite demokratske
zakone unutrašnjeg života, te povezati se sa drugim narodima prema
svojim potrebama.
Uspjeh
revolucije procjenjuje se po promjenama koje uspije nametnuti. Trebala
bi donijeti slobodu jer i nastaje iz težnje naroda da bude slobodan. No
u pravilu ne donosi uvjek slobodu.
Hrvatima
je njihova borba donijela političku slobodu, no do pravog oslobođenja
i promjena nije došlo. Promijenio se samo vodstveni element koji je
djelovao, i još djeluje, na isti način kako je djelovao i onaj prije
oslobođenja, uz neznatne osobne promjene.
Tako
se tim ratom i tom revolucijom nije ništa drugo postiglo do formalno
nepravilne promjene nositelja vlasti. Drugim riječima, oslobođena
Hrvatska nije postala i slobodna Hrvatska.
Srpsku
diktaturu zamijenile su naše vlastite, pa tako danas imamo situaciju da
svoje vlastite vlasti narod doživljava kao novi teror a ne zadovoljenje
svojih političkih i ekonomskih težnji.
Nije
se samo kod nas događalo da nakon jedne diktature dođe do druge. Ima
mnogo takvih slučajeva. Nakon
što je srušila carevu diktaturu, boljševička revolucija u Rusiji
podpala je pod diktaturu, prvo Lenjina a potom Staljina. Sama današnja
Rusija nalazi se pod loše zakamufliranom Putinovom diktaturom. Poljska
je nakon propasti Austro-Ugarske podpala pod diktaturu Pilsudskog. Mađarska
je prošla krvave diktature Bele Kuna a i danas oskudijeva u pravoj
demokraciji. Francuska
revolucija srušila je feudalnu diktaturu da bi Robespierr, te poslije
Napoleon zaveli vlastite diktature. Tek je revolucija 1870 godine našla
ljude koji se usuđuju biti slobodni. Vrijeme
prevrata u Francuskoj trajalo je osamdeset godina do konačne slobode. Kad
bi težnja za slobodom toliko potrajala u Hrvatskoj, tek bi djeca djece
naše djece ostvarila naše današnje težnje. Borba
za slobodu traje otkad je vijeka i čovjeka. Ta
borba može biti raznolika,. Može se voditi demokratskim a može i
nedemokratskim putem. Evo
kako su na to gledale mirotvorne i umne naše glave Ante Starčević i
Stjepan Radić: «
Ne samo katolicizam, nego svaka vjera, svaka crkva, svatko razuman jest
i mora biti proti prevrata, pa i tako, tim svim usprkos, bijaše i sva
je prilika da će još biti krvavih prevrata, jer gdje ne ide pravnim,
tu ide nepravnim putem.» - Starčević «Mi
Hrvati znademo i to da u politici ne koriste ništa suze i molitve, nego
da tu treba žive, organizirane snage, da tu treba stalne nepopustljive
volje, mnogo iskustva i razboritosti, a do potrebe i čvrstih željeznih
mišica» - Radić Narodi
zapadne Europe već dugo ne znaju za prevrate, oni svoju slobodu
ostvaruju demokratskim putem, na redovnim ili prijevremenim izborima. Kod
njih se promjena vladavine rješava lagodnije jer su intelektualno življi,
demokratski zreliji, demokraciju razumiju i shvaćaju i usuđuju se biti
slobodni. Nema
kod njih loma i nasilja kao u sredinama koje su, po tom pitanju,
zaostale. Poštenim
pristupom i djelovanjem većinom rade na korist sebi i zajednici. Kritiziraju,
traže odgovornost, traže da svi budu jednaki pred zakonom, bore se za
svoja prava, po potrebi idu
i na ulicu iskazati svoje nezadovoljstvo prosvjedujući. Drukčije
rečeno slobodu ostvaruju « na suho « bez krvavih prevrata. Hrvati
trebaju dobro voditi računa o tome, da li smo u cjelini narod zaostao,
nerazvijen, jednouman, diktatorskog kroja ili smo narod razvijen,
raznovrstan, raznolik, različitih shvaćanja i pogleda tj. demokratskog
kroja. Za
demokraciju je svojstveno pravilo da ni jedna vlast i ni jedna politička
ustanova nije nepromjenjiva. Kad
bi bilo drukčije onda bi priroda nositelja vlasti bila nadnaravne
naravi, a to nije. Ta
teza vladala je Europom od osnivanja prvog hrama caru Oktavijanu Augustu
u Lyonu godine 10 p. Kr. pa sve do boljševičke revolucije.
Danas
kad se na vlast dolazi prijevarom, lažima, obmanama, lažnim obećanjima,bilo
bi jako neumjesno reći ili misliti kako je nekom takvom nositelju
vlasti ta vlast dana od Boga. Takvima
je vlast dana od svakoga samo od Boga ne. Uostalom
vidi o tome: Prorok Samuel-1 Sam 8,7-22
Nepravedne
i nasilne vlasti i vladare treba bez grižnje savjesti i straha pred
Bogom smjenjivati, jer oni niti su u službi narodu niti Bogu. Oni
se služe Bogom i narodom, a da jesu u njihovoj službi onda bi i «
vladali « sukladno tome. Vidi
Lk 22,24-26
OMRČEN, MIRKO |