HRVATSKO PRAVO

Prve online stranačke novine u Republici Hrvatskoj

 

http: www.hrvatsko-pravo.hr

05. svibanj 2011.

     

       NOVA BLAMAŽA USTAVNOG SUDA

 

Mnoštvo novinskih i političkih komentara i osvrta napisano je i izrečeno zadnjih nekoliko mjeseci  zbog namjere vlade RH da nakon proteka zakonskog roka utvrđenog Ustavnim zakonom za provedbu Ustava RH, izmjeni područja izbornih jedinica radi osiguranja povoljnijih izbornih rezultata. S pravom su, barem što se tiče logičnog i razumskog zaključivanja, svi odreda ukazivali da će vlada i Hrvatski sabor prekršiti Ustavni zakon za provedbu Ustava i izazvati ustavnu krizu pa čak dovesti i do nelegalnosti tako provedenih parlamentarnih izbora i mogućnosti njihovog proglašenja neustavnim što bi imalo za posljedicu njihovo poništenje.

 

NA SLICI: IZBORI ZA NIŠTA

 

 

Međutim, sve te sumnje što bi bilo kada bi bilo otklonio je po prijedlogu Hrvatske stranke prava 1861. sam Ustavni sud Republike Hrvatske, koji je nakon više od tri godine od podnošenja prijedloga HSP 1861. radi ocjene suglasnosti Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor od 09. veljače 2007. (NN 19/07), Zakona o popisima birača  od 09. veljače 2007. (NN 19/07) i Zakona o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata od 15. prosinca 2006. godine (NN 01/07) sa  odredbom članka 4. Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske od 28. ožujka 2001. godine (NN 28/01), jednoglasno zaključio „da za postupanje Ustavnog suda u tom predmetu nisu postojale pretpostavke, jer je Ustavni zakon za provedbu Ustava RH prestao važiti.“

 

HSP 1861. je u svojem prijedlogu iz listopada 2007.g. za ocjenu suglasnosti paketa izbornih zakona sa Ustavnim zakonom za provedbu Ustava RH utvrdio da se Hrvatski sabor donoseći zakone kojima se uređuje izbor zastupnika u Hrvatski sabor nije  pridržavao ustavne odredbe iz članka 4. citiranog Ustavnog zakona, već je te propise donio u mjesecu prosincu 2006., odnosno u veljači 2007. godine, dakle nakon proteka roka od godine prije održavanja redovnih izbora za zastupnike Hrvatskog sabora, što nedvojbeno proizlazi iz uvida u Narodne novine brojeve 01/2007 i 19/2007, kao i iz izvješća Hrvatskog sabora. 

 

Dakle, nakon izminuća roka propisanog Ustavnim zakonom, pa je razvidno  da je Hrvatski sabor donosio propise kojima se uređuje izbor zastupnika, popisi birača i financiranje političkih stranaka izvan roka propisanog  Ustavnim zakonom za provedbu Ustava Republike Hrvatske, dakle kršenjem ustavnih propisa, a samim tim doneseni zakoni nisu bili u skladu sa ustavnim načelima, dakle, bili su protuustavni.

 

Time je bila povrijeđena pravna sigurnost građana kao i pravo građana na poštene i slobodne izbore zajamčene Ustavom Republike Hrvatske, pa je HSP 1861. predložio Ustavnom sudu RH da ukine  Zakon o izmjenama Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, Zakon o popisima birača i Zakona o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata.

 

Umjesto razmatranja prijedloga za ocjenu ustavnosti paketa izbornih zakona i ocjene ustavnosti izbora održanih 25. studenog 2007., Ustavni sud je te prijedloge držao u ladici 3 godine i 2 mjeseca da bi onda na svojoj sjednici od 08. prosinca 2010.g. donio solomonsko rješenje i proglasio se nenadležnim „jer Ustavni zakon za provedbu Ustava nema snagu Ustava i u međuvremenu je prestao važiti.“

 

Ustavni sud je ustvari u dogovoru sa Šeksom čekao donošenje novog Ustavnog zakona za provedbu Ustava da bi se mogao riješiti nezgodnog tereta iz ladice odnosno prijedloga HSP 1861. iz listopada 2007.godine. Tu je svaki komentar suvišan, osim zaključka da su sva lamentiranja ovih dana nad prijetnjom od izazivanja ustavne blamaže ili ustavne krize zbog sadašnjeg identičnog modela ponašanja vlade i Sabora RH kao i 2007.godine uzaludna, jer Ustavni sud je dokazao da će svaku vladu servisirati na način da njihove eklatantne i drske povrede Ustava, proglase neustavnim povredama ili će im sugerirati donošenje novog Ustavnog zakona za provedbu Ustava RH, kako bi svaka žalba na povredu tog zakona bila odbačena, jer Ustavni zakon više nije na snazi.

 

Takvim postupanjem sadašnji sastav Ustavnog suda Republike Hrvatske apsolutno opravdava prošlogodišnju sindikalnu inicijativu za njegovo ukidanje kao štetne i nepotrebne ustanove. Nažalost, u lijepoj njihovoj stvarne zakonske promjene dolaze samo kao rezultat pritiska izvana, dok za interese i volju hrvatskog naroda vlastodršce je ponajmanje briga.

 

         

           

           

 

      

 

Na vrh