HRVATSKO PRAVO
Prve online stranačke novine u Republici Hrvatskoj http: www.hrvatsko-pravo.hr
29. kolovoz 2017 PELJEŠKI MOST KAO PROTUHRVATSKI POTHVAT
Istim mostom bi se trebao premostiti malostonski zaljev između Komarne i Brijeste na Pelješcu u dužini od 2404 m i najvećeg raspona od 568 m, što bi bio drugi raspon u Evropi za ovješene mostove. Uvjeti temeljenja izrazito su loši, a lokacija mosta podložna je djelovanju jakih vjetrova i nalazi se u zoni velike seizmičke aktivnosti. NA SLICI: ČEMU UPROPASTITI POLUOTOK PELJEŠAC KADA PLENKOVIĆ I KOLINDA DEKLARATIVNO PODUPIRU ULAZAK BIH U EU? Umjesto pelješkog mosta neka se poveznica napravi kopnenim putem ili tunelom. Umjesto suludo bačenih stotina milijuna eura u most neka se podignu pogoni koji će zaposliti stanovništvo s obje strane. Vrijeme koje je potrebno za gradnju mosta jednako je onome za koje se Bosna i Hercegovina mora naći unutar granica EU. Rješenje je cestovni koridor Jadransko-Jonska magistrala. Jadranskom magistralom Hrvatska rješava povezivanje teritorija RH sa stručnim pogledom na rijedak slučaj u svijetu gdje matična domovina ima povezanost sa svojim teritorijem (slučaj u svijetu, zapadna Njemačka-zapadni Berlin, Armenija-Azerbajđan u svezi Nagorno-Karabah). Za navedeni slučaj problem povezivanja matične države s dijelom zemljopisne udaljenosti je uspješno riješen. Povezivanje teritorija Hrvatske je nastavak izgradnje autoceste Opuzen-Doli dionice dužine 25km. Tim zahvatom Hrvatska riješava prometnu povezanost i cestom stiže u Doli. Pelješkim mostom zaobilazimo koridor i vidno poskupljujemo troškove povezanosti. Hrvatska operativa nije osposobljena za gradnju mosta i to će morati odraditi strane kompanije (većina novca koji dođe će na taj način otići). Dionicu autoceste Opuzen-Doli hrvatska i bosanska operativa mogu bez problema zajednički odraditi na obostranu korist. Od razlike u cijeni u odnosu na pelješki most koja je jako velika, mogu se izgraditi proizvodni pogoni i uposliti ljude s obje strane granice. Do sada su se projekti u Hrvatskoj radili na taj način da bi se na datoj trasi prvo pokupovalo zemljište za jeftine novce, a onda to isto zemljište skupo prodavalo državi, neovisno da li će realizacija projekta biti uspješna ili će se formalno udariti samo temelji. Da li ova priča stoji i za pelješki most ili je pak izuzetak u moru hrvatske korupcije i kriminala? I čemu će onda koristiti most? Zar će on hraniti ljude i kojim novcem će se sutra održavati? Bosna i Hercegovina je nakon više od 20 godina zaslužila pravdu. Srebrenica je na vrhu piramide srama čitave Europe, koja na žalost traje do današnjih dana.
|