HRVATSKO PRAVO

Prve online stranačke novine u Republici Hrvatskoj

 

 

                                                                                   29. kolovoz 2017

                                                                                                

         PELJEŠKI MOST KAO PROTUHRVATSKI POTHVAT

Uz sve povijesne činjenice i veliku tragediju nas Hrvata gradnja pelješkog mosta je antihrvatski poduhvat za svaku osudu. Gradnja pelješkog mosta nije veliki izazov nego velika ludost.

Istim mostom bi se trebao premostiti malostonski zaljev između Komarne i Brijeste na Pelješcu u dužini od 2404 m i najvećeg raspona od 568 m, što bi bio drugi raspon u Evropi za ovješene mostove. Uvjeti temeljenja izrazito su loši, a lokacija mosta podložna je djelovanju jakih vjetrova i nalazi se u zoni velike seizmičke aktivnosti.

NA SLICI: ČEMU UPROPASTITI POLUOTOK  PELJEŠAC  KADA PLENKOVIĆ I KOLINDA DEKLARATIVNO PODUPIRU ULAZAK BIH U EU?

Umjesto pelješkog mosta neka se poveznica napravi kopnenim putem ili tunelom. Umjesto suludo bačenih stotina milijuna eura u most neka se podignu pogoni koji će zaposliti stanovništvo s obje strane.

Vrijeme koje je potrebno za gradnju mosta jednako je onome za koje se Bosna i Hercegovina mora naći unutar granica EU. Rješenje je cestovni koridor Jadransko-Jonska magistrala. Jadranskom magistralom Hrvatska rješava povezivanje teritorija RH sa stručnim pogledom na rijedak slučaj u svijetu gdje matična domovina ima povezanost sa svojim teritorijem (slučaj u svijetu, zapadna Njemačka-zapadni Berlin, Armenija-Azerbajđan u svezi Nagorno-Karabah).

Za navedeni slučaj problem povezivanja matične države s dijelom zemljopisne udaljenosti je uspješno riješen. Povezivanje teritorija Hrvatske je nastavak izgradnje autoceste Opuzen-Doli dionice dužine 25km.  Tim zahvatom Hrvatska riješava prometnu povezanost i cestom stiže u Doli.

Pelješkim mostom zaobilazimo koridor i vidno poskupljujemo troškove povezanosti. Hrvatska operativa nije osposobljena za gradnju mosta i to će morati odraditi strane kompanije (većina novca koji dođe će na taj način otići). Dionicu autoceste Opuzen-Doli hrvatska i bosanska operativa mogu bez problema zajednički odraditi na obostranu korist.

Od razlike u cijeni u odnosu na pelješki most koja je jako velika, mogu se izgraditi proizvodni pogoni i uposliti ljude s obje strane granice.

Do sada su se projekti u Hrvatskoj radili na taj način da bi se na datoj trasi prvo pokupovalo zemljište za jeftine novce, a onda to isto zemljište skupo prodavalo državi, neovisno da li će realizacija projekta biti uspješna ili će se formalno udariti samo temelji.

Da li ova priča stoji i za pelješki most ili je pak izuzetak u moru hrvatske korupcije i kriminala? I čemu će onda koristiti most? Zar će on hraniti ljude i kojim novcem će se sutra održavati? Bosna i Hercegovina je nakon više od 20 godina zaslužila pravdu. Srebrenica je na vrhu piramide srama čitave Europe, koja na žalost traje do današnjih dana.

 

Na vrh - Top