HRVATSKO PRAVO
Prve online stranačke novine u Republici Hrvatskoj http: www.hrvatsko-pravo.hr
02. srpanj 2021.
POVJERENSTVO ZA ODLUČIVANJE O SUKOBU INTERESA PRIJAVU HSP 1861. PROTIV ĐURE SESSE PREDSJEDNIKA VRHOVNOG SUDA DOSTAVILO DRŽAVNOM SUDBENOM VIJEĆU I VRHOVNOM SUDU
HSP 1861. zaprimila je nedavno odluku Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, (koju donosimo u nastavku), u svezi prijave protiv predsjednika Vrhovnog sud RH i predsjednika Državnog izbornog povjerenstva Đure Sesse iz koje formalno proizlazi da postupak neće pokrenuti jer nema ovlasti, ali samu prijavu nije odbacilo već je dio prijave priklopljen već ranije otvorenom predmetu dok je drugi dio prijave proslijeđen Državnom sudbenom vijeću i Vrhovnom sudu RH.
NA SLICI: POVEZANOST SUDACA RH SA ORGANIZIRANIM KRIMINALOM I KORUPTIVNIM KAZNENIM DJELIMA I DALJE JE SVEPRISUTNA POD VLADAVINOM DVOGLAVOG ČUDOVIŠTA- HDZ-A I SDP-A
U trenutku kada Milanović u svojstvu predsjednika države na sve načine pokušava bezuspješno nametnuti svoju kandidatkinju, nekvalificiranu i nedoraslu toj dužnosti, sve vrijeme zataškava da je upravo on bio pozvan pokrenuti suspenziju i opoziv predsjednika Vrhovnog suda i DIP-a, nakon neoborivih dokaza koji su predani DORH-u i nakon presude Europskog suda za ljudska prava od 09. veljače 2021: Xhoxhaj protiv Albanije (15227/19) u kojoj je presudio da je nezakonito i koruptivno bogaćenje sudaca, na primjer posjedovanje stana bez pokrića, razlog za opoziv, smjenu i trajnu, doživotnu zabranu obavljanja sudačke ili pravosudne djelatnosti.
Ništa bolje nije se ponio i Nikola Grmoja koji je bučno najavljivao da će u svojstvu predsjednika Nacionalnog vijeća za praćenje provedbe strategije suzbijanja korupcije skupljati potpise za smjenu Đure Sesse što nije učinio kao što nije pokrenuo niti jedan postupak kroz Hrvatski sabor da se rasprave ozbiljne sumnje i optužbe protiv predsjednika Vrhovnog suda (slučajevi Mamić, Ladić, Ježek, Prosinečki itd).
Međutim, za uhićenog ravnatelj HRT-a Kazimira Bačića, isti taj Grmoja i ostali vrlo su glasni i hrabri u pokretanju postupka za njegovu smjenu sa položaja ravnatelja, dok su neuspredivo važniji postupak smjene predsjednika Vrhovnog suda jednostavno pomeli pod tepih, pa je isti pod svim optužbama i sumnjama ne samo predsjedao Državnom izbornom povjerenstvu na nedavno održanim lokalnim izborima, već bez posljedica očekuje kraj mandata sredinom ovog mjeseca.
Sessu izgleda nasljeđuje njegov zamjenik Marin Mrčela, čiji je rejting zbog sveprisutne korupcije hrvatskog pravosuđa toliko loš i nizak da je na izboru za suca Europskog suda za ljudska prava od 203 glasova Parlamentarne Skupštine Vijeća Europe dobio samo 5 glasova dok je izabran za suca sa 133 glasova pravnik Derenčinović koji nikada nije bio sudac u Hrvatskoj. Dakle, Mrčela ne bi smio kao zamjenik Sesse, već zbog toga što nema nikakav rejting, biti izabran za v.d. predsjednika Vrhovnog suda RH.
Od Plenkovića i HDZ-a ne treba ništa očekivati osim da zadrže dokle mogu kontrolu nad sudstvom i pravosuđem, ali im to unatoč protuzakonitog miješanja u sudske postupke i blokiranja Uskoka i DORH u radu, sve teže polazi za rukom, premda se radi o njihovoj sudbini. Sada im za vratom puše i nedavno otvoreni Odjel ureda Europskog javnog tužitelja u Zagrebu.
Odluka Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa:
ODLUKU Postupak za odlučivanje o sukobu interesa protiv dužnosnika Đure Sesse, predsjednika Državnog izbornog povjerenstva, neće se pokrenuti, vezano uz okolnosti da je svojim utjecajem kao predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske utjecao na zaposlenje svog sina za suca Trgovačkog suda u Zagrebu kao i da mu je zbog pogrešnog izračuna kamata nezakonito isplaćeno 95.959,77 kuna, s obzirom da iz prikupljenih podataka i dokumentacije ne proizlazi da je u postupanju dužnosnika došlo do moguće povrede odredbi ZSSI-a.
Povjerenstvo je dana 10. svibnja 2021.g. zaprimilo neanonimnu prijavu mogućeg sukoba interesa podnesenu protiv dužnosnika Đure Sesse, predsjednika Državnog izbornog povjerenstva koja je zaprimljena u knjizi ulazne pošte Povjerenstva pod brojem: 711-U-1724-P-112/21-01-4, povodom koje je otvoren predmet broj P-112/21.
postoji osnovana sumnja da je dužnosnik nezakonito sakrio veliki dio svoje imovine, odnosno, da je “nestao ” velik dio njegovih prihoda budući da proizlazi da je s mjesečnim prihodima od 41.894 kuna (oko 5.600 eura), odnosno 67.000 eura godišnje za cijeli svoj životni vijek stekao tek stan u Zagrebu od 66 m2, automobil srednje klase i ušteđevinu od 40.000 eura.
Povjerenstvo je dana 8. lipnja 2021.g. donijelo Zaključak broj 711-I-988-P-112/21-02-19 kojim se postupak koji se vodi pod brojem P-112/21 razdvaja na dva postupka na način da se u dijelu koji se odnosi na redovitu provjeru podataka iz izvješća o imovinskom stanju navedenog dužnosnika predmet spaja na predmet P-39/21 koji se vodi pred Povjerenstvom vezano za imovinu dužnosnika, dok se u odnosu na ostale navode iz prijave predmet nastavlja voditi pod brojem P-112/21. Člankom 2. stavkom 1. ZSSI-a propisano je da u obnašanju javne dužnosti dužnosnici ne smiju svoj privatni interes stavljati iznad javnog interesa. Stavkom 2. ZSSI-a propisano je da sukob interesa postoji kada su privatni interesi dužnosnika u suprotnosti s javnim, a posebice kada privatni interes dužnosnika utječe na njegovu nepristranost, zatim kada se osnovano može smatrati da privatni interes dužnosnika utječe te kada privatni interes može utjecati na nepristranost dužnosnika u obavljanju javne dužnosti. Člankom 5. stavkom 1. ZSSI-a propisano je da dužnosnici u obnašanju javnih dužnosti moraju postupati časno, pošteno, savjesno, odgovorno i nepristrano čuvajući vlastitu vjerodostojnost i dostojanstvo povjerene im dužnosti te povjerenje građana. Stavkom 3. istog članka propisano je da dužnosnici ne smiju koristiti javnu dužnost za osobni probitak ili probitak osobe koja je s njima povezana. Člankom 7. stavkom 1. podstavkom c) ZSSI-a dužnosnicima je zabranjeno zloupotrijebiti posebna prava dužnosnika koja proizlaze ili su potrebna za obavljanje dužnosti te je podstavkom i) propisano da dužnosnici ne smiju na koji drugi način koristiti položaj dužnosnika utjecanjem na odluku zakonodavne, izvršne ili sudbene vlasti kako bi postigli osobni probitak ili probitak povezane osobe, neku povlasticu ili pravo, sklopili pravni posao ili na drugi način interesno pogodovali sebi ili drugoj povezanoj osobi. Pritom je člankom 4. stavkom 2. ZSSI-a propisano je da je član obitelji dužnosnika u smislu ovog Zakona bračni ili izvanbračni drug dužnosnika, njegovi srodnici po krvi u uspravnoj lozi, braća i sestre dužnosnika te posvojitelj odnosno posvojenik dužnosnika. Člankom 3. stavkom 36. ZSSI-a propisano je da su predsjednik, potpredsjednici i članovi Državnoga izbornog povjerenstva Republike Hrvatske. Uvidom u registar dužnosnika Povjerenstvo je utvrdilo kako Đuro Sessa obnaša dužnost predsjednika Državnog izbornog povjerenstva od 20- srpnja 2017.g. Osim obnašanja navedene dužnosti, Đuro Sessa također obnaša dužnost suca te je isti predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske. Vezano za obnašatelje dužnosti suca, Povjerenstvo ističe da, na temelju članka 3. stavka 1. točke 5. ZSSI-a, status dužnosnika u smislu ZSSI-a imaju samo suci Ustavnog suda Republike Hrvatske, dok suci ostalih sudova u Republici Hrvatskoj nisu dužnosnici u smislu ZSSI-a, odnosno nisu vezani obvezama i zabranama propisanim tim Zakonom. Stoga, a budući da podnositelj u svojem zahtjevu upire na činjenicu da je dužnosnik kao predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske, a ne kao predsjednik Državnog izbornog povjerenstva zlouporabio svoje ovlasti i utjecao na suce Općinskog građanskog suda u Zagrebu i članove DSV-a da njegov sin bude imenovan sucem Trgovačkog suda u Zagrebu Povjerenstvo ističe kako nije nadležno postupati niti pokrenuti postupak budući da se funkcija predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske ne smatra dužnosničkom funkcijom u smislu odredbi ZSSI-a. Povjerenstvo ističe kako je za vođenje stegovnih postupaka i za odlučivanje o eventualnoj stegovnoj odgovornosti sudaca nadležno Državno sudbeno vijeće dok je sukladno članku 49. i 50. Zakona o sudovima („Narodne novine“, broj 28/13, 33/15, 82/15, 82/16, 67/18, 126/19, 130/20) sudačko vijeće Vrhovnog suda nadležno za odlučivanje o povredi etičkog kodeksa sudaca. Slijedom navedenog Povjerenstvo će predmetnu prijavu proslijediti Državnom sudbenom vijeću i Vrhovnom sudu na daljnje nadležno postupanje. U odnosu na navode iz prijave da je zbog primjene protuzakonitog i pogrešnog izračuna zateznih kamata na štetu HSP 1861. u korist ondašnjeg predsjednika Općinskog suda u Zagrebu, suca Đure Sesse, istome nezakonito isplaćeno 95.959,77kn umjesto 34.312,63kn Povjerenstvo ističe kako privatni sporovi dužnosnika nisu u nadležnosti Povjerenstva, a posebice stoga što isti nisu vezani uz obnašanje dužnosti predsjednika Državnog izbornog povjerenstva kao dužnosnika u smislu ZSSI-a. Stoga, Povjerenstvo je donijelo odluku kao što je to navedeno u izreci ovog akta. PREDSJEDNICA POVJERENSTVA Nataša Novaković, dipl.iur
|