Vjesnik: 12. 05. 2003.

Račanove »packe« ministrima

DADA ZEČIĆ

Vlada je odlučila početi vlastitu reklamnu kampanju postignutih rezultata. Reklama će biti zajednička, zaključak je sa zatvorene sjednice Vlade u subotu, a onim ministrima koji nastave solo reklamu, prijeti »izgon« iz Račanova kabineta. To znači da »neposlušni« ministri, kao što su HNS-ovac Radimir Čačić ili HSS-ovac Željko Pecek, više neće moći, bez odobrenja Vlade, u javnosti reklamirati »vlastite« dobre rezultate. Račan pojašanjava da je nemoguće da se zasluge za dobro odrađene poslove pribrajaju samo određenim resorima, a da udarce za loše stvari prima cijela Vlada. No, postavlja se pitanje zašto sve to nije učinjeno prije?

Vladini odnosi s javnošću nisu kakvi bi trebali biti gotovo od samog početka rada sadašnjeg sastava Banskih dvora. Vlada se tri godine najviše voljela baviti koalicijskim nesuglasicama, pa je malo vremena ostalo za izgrađivanje dobrog imagea u javnosti. U očima Banskih dvora, pak, veliki dio krivnje snose mediji. Isti oni, čiji su novinari bez obzira na vremenske prilike, doba dana ili noći, uvijek voljni čekati satima ne bi li dobili službenu izjavu sa zatvorenih sastanka na kojima se odlučuje o krucijalnim državnim pitanjima. No, na Markovu trgu drže da mediji ne znaju (ili ne žele) dobro predstaviti Vladine rezultate rada te da se više bave marginalnim problemima, kao što su koalicijske »svađe«.

Zato se posegnulo za uslugama profesionalaca kao što je Krešimir Macan, glasnogovornik HTV-a, koji bi na rado mjesto savjetnika premijera Račna za komunikacije trebao zasjesti 1. lipnja. Uz njega, oformit će se tim ljudi koji će se baviti marketingom Banskih dvora, a koristit će se i usluge marketinških agencija. Ukratko, Vlada će raditi isto što su dosad radila pojedina ministarstva, posebice obnove i graditeljstva ili obrta i malog i srednjeg poduzetništva. Umjesto plaćenih oglasa kojima se u obliku sličnom fotostripu reklamira Pecekovo ministarstvo, odnosno dodjela nagrada koje to ministarstvo daje, gledat ćemo, recimo, reklamu o poreznoj reformi. Na čiji račun? Jasno, poreznih obveznika, koji su plaćali i Pecekovu i Čačićevu kampanju, a koji će ubuduće plaćati (mnogo skuplju?) Vladinu reklamnu kampanju.

To je vrlo zanimljivo budući da je predizborna godina, a jedno je od objašnjenja zabrane pojedinačnih istupa ministara upravo - predizborno razdoblje, koje, Vladin je zaključak, ne treba koristiti za stranačku i osobnu promidžbu, već za naporan rad u vezi s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju.