Vjesnik: 13. 09. 2004.
Telefonska pretplata ne može ostati
Odluka Ustavnog suda iz srpnja 2003. godine
kojom je telefonska pretplata morala biti ukinuta 31. listopada 2003., ne provodi se, navode u »Potrošaču«ZAGREB – Otvoreno pitanje telefonske pretplate u fiksnoj telefonskoj mreži ne može ostati u sjeni natječaja za treću mobilnu mrežu, rekao je Vjesniku Ilija Rkman, predsjednik Saveza »Potrošač«, a u povodu početka prikupljanja punomoći za proširenje tužbe »Potrošača« protiv Hrvatskog telekoma i države.
U »Potrošaču« se čude posljednjim izjavama iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka da su pogrešna tumačenja koja prije svega dolaze iz redova društava za zaštitu potrošača da nešto što se ne koristi ne treba ništa ni platiti. U tome slučaju, navode iz Ministarstva, svi bi se troškovi obračunavali putem telefonskih impulsa, odnosno njihova bi ci
jena drastično porasla.Takav stav Ministarstva, kaže Rkman, sve nas u »Potrošaču« uistinu čudi, zaprepašćuje i vrijeđa. To prije svega jer je izaslanstvo »Potrošača« još u svibnju ove godine, tijekom sastanka s ministrom Božidarom Kalmetom i Draženom Breglecom, državnim tajnikom za promet i veze, iznijelo sve probleme i primjedbe koje imaju korisnici telekomunikacijskih usluga u fiksnoj telefoniji. Primjerice, zabrinjava nepostojanje podzakonskih akata definiranih Zakonom o telekomunikacijama, prije svega
Pravilnika o govornim uslugama. Uz to, HT ostvaruje golem profit zbog sadašnjega modela naplate u fiksnoj telefoniji, odnosno »zaokruživanja na svaku punu minutu«.Uz to, odluke Ustavnog suda iz srpnja 2003. godine kojom je telefonska pretplata morala biti ukinuta 31. listopada 2003., ne provodi se, navode u »Potrošaču«.
»Potrošač« je za pretplatu kao tržišnu kategoriju, dakle kao obračunski element koji će, značiti određene tržišne pogodnosti za korisnike.
Međutim, i dalje smo protivni činjenici kako je kategorija »telefonska pretplata« u HT-u zamijenjena novom sintagmom »stalna mjesečna naknada«, iako se nije promijenilo ama baš ništa, kaže. Naime, potrošači i dalje svaki mjesec plaćaju 60 kuna uvećanih još za PDV da bi dobili bonus deset kuna. A upravo je to bio predmet našega zahtjeva za ocjenom zakonitosti, napominje Rkman.
Osim toga, zašto, i uz obećanja koje nam je dao ministar Kalmeta, predstavnici udruga za zaštitu potrošača nisu bili uključeni u izradu Prijedloga Pravilnika o govornim uslugama. On im, kažu, nije bio dostupan kako bi o njemu dali svoje mišljenje.
Marinko Petković