Glas Istre: 17. 08. 2005.
IDS-OV TAJNIK EMIL SOLDATIĆ OTKRIVA:
Riviera je bila najveći IDS-ov donator!
Kad bismo imali više takvih donatora kao š
to je u tom pojedinačnom slučaju bila Riviera, ne bi nam iza izbora ostajali dugovi, kaže SoldatićPAZIN - »Nema puno para u političkim strankama, pare se negdje drugdje vrte, to je sve pričam ti priču«, izjavio nam je glavni tajnik IDS-a Emil Soldatić nakon što smo tragom jučerašnjeg »javnog ovlaštenja«, koje mu je u našim novinama dao Ivan Jakovčić da govori o stranačkim financijama, pokušali doći do podrobnijih podataka o financiranju posljednjih dviju predizbornih kampanja. Točno je da je, kao što je j
učer pisano, Riviera holding, pored ostalih stranaka, 100.000 kuna donirao IDS-u za potrebe predizborne kampanje u vrijeme parlamentarnih izbora 2003. godine. Potvrđujući taj navod, Soldatić međutim kaže da je ova Rivierina ujedno i jedina veća donacija koju je IDS dobio od neke tvrtke. IDS-ovu kampanju je novcem pomoglo i desetak manjih tvrtki, uglavnom privatnih poduzetnika koji su ujedno i stranački simpatizeri, ali tu je riječ o puno manjim iznosima nego kod Riviere, veli Soldatić, ne želeći obznaniti o kojim se to donatorima radi.- Naime, mi svakog donatora pitamo želi li da se objavi podatak o njegovoj donaciji, i dosad su nam svi rekli da ne žele da javnost sazna za njihove donacije. Isti takav odgovor tada smo bili dobili i od Riviere, veli Soldatić.
- Kad bismo imali više takvih donatora kao što je u tom pojedinačnom slučaju bila Riviera, ne bi nam iza izbora ostajali dugovi, kaže Soldatić. Plaćanje dugova iz predizborne kampanje zna se protegnuti i šest mjeseci nakon izbora, a većina duga podmiruje se, tvrdi Soldatić, iz dotacija i redovnog financiranja političkih stranaka iz sredstava države, Županije, općina i gradova. Donacijama, koje ne stižu u drugo vrijeme nego samo pred izbore, pokriva se svega 10 posto troškova kampanje, kaže Soldatić, ali n
apominje da IDS-ove kampanje nikad nisu jako skupe, budući da ova stranka nije za posljednjih izbora naručivala televizijske reklamne spotove, koji su drugim strankama najveća stavka. Iz sredstava za financiranje političkih stranaka dosta se troškova može pokriti pa je tako nakon parlamentarnih izbora IDS od Sabora dobio 1,1 milijun kuna, a nakon lokalnih izbora slijedi mu između 700 i 800 tisuća kuna. »Lokalni izbori su jeftiniji, u općinama se kampanje provode za vrlo malo novca jer ljudi u podružnicama sami naprave najveći dio posla«, kaže Soldatić, navodeći da on kao tajnik ima saznanja samo za donacije koje stranka prima u cjelini, a ako neka gradska ili općinska podružnica ima svoje izvore, on za to ne zna.- Uglavnom, nakon svakih izbora slijedi nam štednja, jer moramo pokrivati troškove i plaćati račune, i iz toga se vidi da smo zapravo – sirotinja. Neki političari možda imaju novca, ali stranka nema, barem ne naša, zaključuje Emil Soldatić.
D. ŠIŠOVIĆ