Slobodna Dalmacija: 25. 08. 2005.
STRANI TURISTI DO KRAJA LIPNJA POTROŠILI 47,6 MILIJUNA $
Kartice zavrtjele 142 posto više novca nego lani
Talijani su se ponovno dokazali kao najveći potrošači sa 7,8 milijuna "ispeglanih" dolara
ZAGREB - Strani su turisti u Hrvatskoj do završetka drugog financijskog kvartala ove godine karticama su potrošili 47,6 milijuna dolara, što predstavlja nevjerojatan porast od 142 posto u usporedbi s istim lanjskim razdobljem. Talijani su se ponovno dokazali kao najveći potrošači sa 7,8 milijuna dolara, a Amerikanci su jedini turisti izvan europskog kontinenta koji su se našli na ljestvici od 10 najvećih potrošača s 3,1 milijuna dolara, priopćavaju iz Vise International.
Više od tri četvrtine stranih posjetitelja u Hrvatsku dolazi zbog lijepe prirode, no kad se nađu ovdje, njih 80 posto je iznenađeno dobrim ili odličnim mogućnostima kupovanja. Više od 40 posto stranaca voli kupovati u Hrvatskoj i mogućnosti kupovanja jedan su od preduvjeta za dobar godišnji odmor. Više od polovice ispitanih stranih turista u Hrvatskoj koji koriste platežne kartice najradije plaćaju Visa karticom, rezultati su ankete o potrošačkim navikama stranih turista u Hrvatskoj koju je krajem lipnja i početkom srpnja u Dubrovniku, Splitu, Zadru i Zagrebu organizirala i provela Visa International. Kako priopćavaju iz Vise, većina ispitanika, njih 83 posto, bila je iz zemalja Europske unije, a slučajnim odabirom, petinu su činili Nijemci, zatim Mađari i Nizozemci, dok su Amerikanci bili najčešći posjetitelji izvan EU-a.
Komentirajući rezultate ankete, Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam, izjavio je da Hrvatska trenutačno redefinira turističku ponudu, postavši jedno od omiljenih odredišta, ne samo zbog prirodnih ljepota nego i zbog bolje kvalitete i većeg izbora koji nudi turistima. To pokazuje istraživanje tržišta o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj koje je prošlog ljeta organizirao Institut za turizam Zagreb. Prema tom istraživanju prosječna dnevna potrošnja je bila 42 posto viša nego 2001. godine, a udio ostalih usluga - kao što su kupnja i posjeti restoranima - narasli su s 13 posto na lanjskih 22 posto kao dio u prosječnoj dnevnoj potrošnji, priopćavaju iz Visa Internationala.
S. STAPIĆ
Najpopularnije male trgovine
Male trgovine najpopularniji su izbor stranih turista, budući da ih 52 posto posjetitelja pretpostavlja velikim trgovačkim centrima, a čini se da će vlasnici malih trgovina u Dubrovniku biti najsretniji, jer je čak 90 posto ispitanika u tom gradu izabralo suvenirnice na Stradunu kao omiljeno mjesto kupnje.
Naglašavaju to iz Visa Internacionala koja navodi da je Dubrovnik ugostio najsofisticiranije turiste od kojih je čak 84 posto plaćalo karticama, dok je tri četvrtine posjetitelja Zadra koristilo gotov novac. Kušanje lokalnih specijaliteta u restoranima je važno za strane goste jer ih je 44 posto odgovorilo kako će objedovati isključivo u restoranima. Hrvatska je uglavnom destinacija za obiteljski odmor za koji se odlučilo nešto manje od polovice ispitanika (47 posto) a tek je jedan posto ispitanika naveo
da bi u Hrvatsku došli sami.Čak je 71 posto ispitanih turista odmor samostalno organiziralo, a putovanje automobilom još je uvijek izbor broj jedan za više od polovice stranaca.