Slobodna Dalmacija: 16. 09. 2005.
TRANSPARENCY INTERNATIONAL O POSLJEDNJIM LOKALNIM IZBORIMA
Na TV spotove najviše potrošili SDP i HDZ
ZAGREB - Najviše novca za predizborne spotove na HRT-u na posljednjim lokalnim izborima potrošili su SDP i HDZ. Iz HRT-ovih podataka koje je Transparency international Hrvatska u četvrtak predočio novinarima vidljivo je kako je SDP za reklamu svojih lokalnih političara na nacionalnoj televiziji utrošio gotovo 646 tisuća kuna. Drugi na listi nalazi se HDZ koji je potrošio tek tisuću kuna manje, a slijedi HNS s utrošenih 395 tisuća kuna.
Zanimljivo je da među najrastrošnije stranke spada SIN Nenada Ivankovića, koji je HTV-u za svoje spotove platio više od 161 tisuću kuna. Sličan redoslijed stranaka odnosi se i na troškove spotova na Hrvatskom radiju, jedino što je na na trećem mjestu u ovom slučaju HSP, a na četvrtom HNS.
- Transparentno financiranje kampanja preduvjet je za poštenu političku utakmicu. Zato se nadamo da ćemo sljedeće izbore dočekati sa zakonom koji će sve kandidate obvezivati na objavljivanje svojih troškova" - kazao je predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović.
Petrović se osvrnuo i na privatizaciju Ine kazavši kako postoji opasnost da druga faza privatizacije državne naftne kompanije ne bude dovoljno transparentna i samim tim dovedena u pitanje.
Upozorava kako se bez jasnih pravila donošenje odluke prepušta diskrecijskom odlučivanju dužnosnika ili službenika, što je najgore moguće rješenje jer otvara prostor za najrazličitije malverzacije i oblike korupcije.
- Vlada još uvijek nije dovoljno jasno definirala ciljeve privatizacije, a građani imaju pravo da im se pojasni što se želi postići projektom i koji su razlozi za privatizaciju u određenom trenutku.
Svaki javni natječaj mora imati jasno definiranu proceduru, posebno kod strateških tvrtki poput Ine koja utječe na cijelo hrvatsko gospodarstvo - smatra šef TIH-a.