Slobodna Dalmacija: 26. 09. 2005.

EKSKLUZIVNO ZA "SLOBODNU DALMACIJU" ŠIROKOBRIJEŠKI TAJKUN PRIZNAO SVOJE AKTUALNE POSLOVNE AMBICIJE

Milan Lučić: Hoću i Imotu i Dalmacijavino

LUČIĆ U PREDNOSTI U Imoti potraživanja ima Splitska banka, Vinogradar je u stečaju i u njemu Lučić kao vjerovnik kontrolira situaciju i korak je ispred konkurenata, dok je Dalmacijavino konačno pripremljeno za privatizaciju

Piše: Dražen GUDIĆ

Istina je, želim Imotu, uostalom naša ponuda je već u Hrvatskom fondu za privatizaciju. Ne krijem da želim preuzeti i viški Vinogradar, a mogu po prvi put javno reći da želim i onaj najslađi zalogaj - Dalmacijavino.

U igri Todorić i obitelj Plančić

To je jasan i otvoren odgovor Milana Lučića, poznatog hercegovačkog poduzetnika, na javno, pomalo uvijeno, priznanje ruskog tajkuna Dmitryja Zheleznyaka kako razmišlja o ulaganju u Imotu. Nema više nikakve sumnje, iza nedavno objavljene priče o posrnuloj imotskoj tvrtki krije se zapravo predigra velike bitke za kontrolu nad dalmatinskim vinarstvom i vinogradarstvom.

Prema pouzdanim informacijama, Lučić i Zheleznyak ciljaju potpuno iste mete, s tim da, s nešto diskretnijim ambicijama, svoju šansu traže Ivica Todorić s Agrokorom, hvarska vinarska obitelj Plančić, i još neki ulagači.

Privatizacijski rasplet spomenutih tvrtki moguće je očekivati na koncu ove ili početkom sljedeće godine, kad se razriješe sve sporne stavke i pripreme natječaji. Brzina će, kao i uvijek, ovisiti o politici koja ovom poslu prilazi s nesumnjivim i razumljivim oprezom.

U Imoti, koja je gotovo u stopostotnom državnom vlasništvu, potraživanja ima Splitska banka, Vinogradar je u stečaju i u njemu Lučić kao vjerovnik kontrolira situaciju i korak je ispred konkurenata, dok je Dalmacijavino nakon silnih peripetija i traženja modela konačno pripremljeno za privatizaciju.

Imena ostaju

- U ovoj godini želimo završiti veliki projekt uređenja moderne vinarije u Ljubuškom i konačno razriješiti priču oko Vinogradara, a onda smo spremni dati kvalitetne ponude za Imotu i Dalmacijavino - kaže Lučić i odbacuje tezu kako bi se u konačnici svi ti kapaciteti mogli integrirati pod nazivom Hepok.

- Ne, mi kupujemo posrnule brandove i to samo zbog njihova imena. Dakle, ostat će Imota, Vinogradar, Dalmacijavino, želimo modernizirati kapacitete, razviti proizvodnju i oplemeniti ono što ima tržišnu vrijednost - tvrdi Lučić.

Nesumnjivo, Lučić ovim želi jasno poručiti da kao već razvijeni vinar sa svojim austrijskim partnerima ne cilja samo na iznimno vrijedne nekretnine Dalmacijavina, što je neskrivena ambicija nekih koji se već godinama vrte oko te glasovite tvrtke.

Uostalom, na mjestu oronule upravne zgrade i proizvodnih kapaciteta u splitskoj gradskoj luci novim urbanističkim planovima predviđena je gradnja turističkih sadržaja.

Zheleznyak mi je dostojan konkurent

Dmitryja Zheleznyaka ne poznajem, ali ga cijenim kao dostojnog konkurenta. Uostalom, dolazimo iz istog biznisa, obojica smo naftaši, a tu nema mjesta za slabe igrače. Nisam ga upoznao, ali po onome što čitam i čujem vrlo mi je simpatičan. Za razliku od Plančića - kaže Milan Lučić.