Glas Istre: 22. 10. 2005.

VLADI, SABORU I UREDU PREDSJEDNIKA KUPLJENA 22 AUTOMOBILA ZA UKUPNO DESET MILIJUNA KUNA

Novi »mercedesi« S klase za Šeksa i Sanadera

Vlada kaže da je održavanje starih vozila u dvije godine plaćeno 2,56 milijuna kuna, a najam 23 automobila prošle Vlade u tri godine koštao je 6,5 milijuna, što gotovo pokriva cijenu novih automobila

ZAGREB - Vlada je kupila 22 nova automobila koja će osim nje koristiti i Ured predsjednika i Sabor. Ti automobili državu će koštati ukupno deset milijuna kuna koje će otplatiti u sljedeće četiri godine, potvrdio je glasnogovornik Vlade Ratko Maček. Ugovor o leasingu uključuje i osiguranje i održavanje automobila dok za četiri godine ne prijeđu u vlasništvo države.

Među 22 nova automobila koja su u četvrtak stigla u centralni servis dva su »mercedesa« S klase. Ti automobili spadaju u gornju klasu, a u njima će se najvjerojatnije voziti predsjednik Sabora Vladimir Šeks i premijer Ivo Sanader. Premijer Sanader se inače vozi u stranačkom »BMW 7«, ali koristi i Vladin automobil (također »BMW«), star više od deset godina, pa će taj automobil sada biti zamijenjen novim »mercedesom«. U Vladi tvrde da se i predsjednik Sabora dosad vozio u automobilu starom desetak godina.

Osim toga, Vlada je kupila i sedam automobila gornje srednje klase, odnosno sedam »mercedesa« E klase, devet »BMW-a 5« i četiri »passata«. Automobili su kupljeni preko financijskog leasinga, što znači da se na njih ne plaća PDV, a dobavljači su Euroline, Tomić&Co i Auto Zubak.

Predsjednik Stjepan Mesić najvjerojatnije neće dobiti novi automobil jer je, kako tvrde u Vladi, za njega novo vozilo nabavljeno prošle godine, ali će iz njegovog Ureda koristiti tek kupljene automobile.

Glasnogovornik Vlade pojasnio je da će nakon nabavke novih automobila Centralni servis koji pokriva Vladu, Sabor i Ured predsjednika i sva ministarstva osim MUP-a i MORH-a i dalje raspolagati istim brojem automobila. Naime, taj servis raspolagao je sa 64 automobila koja su u vlasništvu države, a koristio je još i 23 auta koja je, po odluci prošle Vlade, unajmljivao od ITR-a, Inine tvrtke kćeri. Taj najam država je u tri godine platila 6,5 milijuna kuna, a zamjena dijelova i održavanje dotrajalih automobila, čija je prosječna starost devet godina, koštali su u dvije godine 2,56 milijuna kuna, pojašnjava Maček.

Tako je, upozorava on, država otkazivanjem najma i izbjegavanjem dijela troškova za dotrajale automobile gotovo pokrila troškove kupnje novih automobila, tim više što leasing uključuje osiguranje i održavanje tih automobila.

Maček je istaknuo i da je Centralni servis koji brine o Vladinim automobilima u protekle četiri godine morao isknjižiti 41 automobil zbog starosti. Od toga je 29 prodano za simboličnu cijenu jer su prešli i do 300 tisuća kilometara, osam ih je dano MUP-u na trajno korištenje, dva Ministarstvu obitelji te po jedan gradu Dubrovniku i Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminala.

Da podsjetimo, premijer se donedavno zalagao za racionalnije ponašanje savjetujući i građanima da »racionalnije troše te se puno više koriste javnim prijevozom i da se u autu ne vozi samo jedna osoba«.

J. MARIĆ

Troši preko 10 litara, košta 100.000 eura

»Mercedes S« najnoviji je proizvod renomirane autokuće iz Stuttgarta. Ovih je dana predstavljen i u Hrvatskoj, a početna mu je cijena, za model s benzinskim motorom zapremine 3,5 litara i 272 KS, 96,7 tisuća eura. Prosječna potrošnja tog automobila je 10,1 litra. S klasa je inače Mercedesov najveći limuzinski model.

Stepenicu ispod rangirana je E klasa, nešto skromnije ponude prostora, ali još u gornjoj limuzinskoj sferi. S dizelskim motorom zapremine 2,2 litre i 122 KS, najpovoljnija E klasa ima cijenu od 46 tisuća eura, a predstavlja i vrlo štedljivo vozilo prosječne potrošnje od svega 6,3 litre dizelskog goriva.

Slijedi »BMW« serije 5, koji je jednakih gabarita kao i E klasa. Bazna mu je ponuda opremljena 2,2-litrenim agregatom snage 170 KS, a doseže cijenu od 42 tisuće eura. Opremljen tim motorom »BMW 5« u prosjeku troši devet litara bezolovnog benzina na 100 kilometara.

Najskromniji u novoj Vladinoj akviziciji je passat. Limuzina srednje klase u svojoj je ishodišnoj verziji opremljena 1,6-litrenim benzinskim agregatom snage 102 KS. Prosječna potrošnja tog automobila je 7,7 litara, a cijena nešto viša od 23 tisuće eura.