Glas
Istre: 30. 05. 2006.
PREOPTEREĆENI
TELEFONI HPB INVESTA ZA INFORMACIJE O ISPLATI DUGA KORISNICIMA MIROVINA
Umirovljenici po drugi
put šalju iste dokumente
Iz HPB Investa odgovaraju da je razlog tome što se
država želi potpuno osigurati da su svi poslani podaci točni
ZAGREB -
Telefonske brojeve HPB Investa, putem kojih se daju informacije o povratu duga
umirovljenicima, ovih je dana gotovo nemoguće dobiti. Besplatni broj 0800-800-5
zbog preopterećenosti se uopće ne može dobiti, dok su na naplativom broju
01-6610-225 »redovi« za čekanje predugački. Razlog tome su mnogobrojni upiti
umirovljenika o vraćanju duga, a jedno od najčešćih pitanja se odnosi na to
zašto ovih dana ponovno moraju slati preslike svojih dokumenata HPB Investu.
Naime, lani u
studenome i prosincu, kad su prvi put dobili pisanu obavijest o visini
obeštećenja koje će im biti isplaćeno, samo bez pripisanih kamata, 430 tisuća
umirovljenika bilo je pozvano i da se izjasni o tome u kojem vremenskom
razdoblju žele isplatu, kroz dvije ili osam godina. Međutim, pitalo ih se i na
koji način žele da im se novac isplati, odnosno na račun koji već imaju ili »na
ruke«, putem poštara, odnosno - u slučaju da ga nemaju - na račun Hrvatske
poštanske banke koji će otvoriti. Osim toga, pozvalo ih se da uz popunjeni
upitnik HPB Investu pošalju i presliku osobne iskaznice te računa u banci. Svi
su podaci do kraja siječnja uneseni u bazu podataka.
- Sve sam to
učinio, jednako kao i ostatak mog sela, u kojem žive mahom umirovljenici. Sada
smo zbunjeni, jer nam nije jasno zašto moramo ponovno slati preslike osobnih i
brojeva računa, koje nam nije nimalo lako izraditi. Naime, živimo u zadarskom
zaleđu i zbog preslika moramo organizirati čovjeka koji će otići u Zadar te sve
to ponovno napraviti za nas. Napor je to i trošak, jednako kao što je trošak i
državi, pa nam nije jasno zašto opet moramo slati sve dokumente, požalio se jedan
umirovljenik.
Kako odgovaraju na
telefonu HPB Investa, razlog zbog kojeg ponovno od umirovljenika traže preslike
osobne iskaznice i računa, odnosno samo osobne ako se želi isplata preko
poštara, jest u tome što se »država želi potpuno osigurati da su poslani podaci
točni«. Drugim riječima, na temelju ponovno poslanih podataka provjeravat će se
podaci iz »prve runde«!? Navodno, čak je 75 posto umirovljenika u toj »prvoj
rundi« poslalo nepotpune podatke i dokumente, no u »izlet« do najbližeg
fotokopirnog aparata i pošte morat će i onih 25 posto umirovljenika koji su
uredno poslali sve papire.
B. MRVOŠ PAVIĆ