«HRVATSKO PRAVO»
PRVE STRANAČKE ONLINE NOVINE U REPUBLICI HRVATSKOJ
23. rujan 2006.
JOSIP JURAJ STROSSMAYER – TKO JE ON?
U politici nekeda ne odlučuju ni ispravni
zaključci ni logika, i može se čak i visoko razvijenim narodima dogoditi da ne
mogu prozreti svoje prave probitke, te da svojim stvarnim probicima
pretpostavljaju umišljene i sugerirane probitke. Hrvatski povjesničar dr. Ivo Pilar
S obzirom na činjenicu da je hrvatski narod
proveo sedam desetljeća u jugoslavenskoj tamnici naroda, opravdano se postavlja
pitanje tko je onaj koji je hrvatskom narodu, iza njegovih leđa, nametnuo
jugoslavensku ideologiju, jugoslavenstvo i jugoslavensku državu ili
Jugoslaviju, a posebno u svjetlu činjenice da niti 15 godina nakon otcjepljenja
Republike Hrvatske od Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije
politička balkanska «elita», koja je u Hrvatskoj neprekidno na vlasti od sloma
jugokomunizma, nije napustila jugoslavenske pozicije, niti se odrekla političkog
programa koji je Hrvatima u 19. st. nametnuo capo di tutti capi jugoslavenske
Mafije JOSIP JURAJ STROSSMAYER (na
fotografiji). Hrvati su i danas o Strossmayeru, zbog postojeće, stvarne i
sveprisutne medijske cenzure, potpuno krivo informirani, jer je Strossmayerova
prošlost prikazana u pozitivnom svjetlu. Tko je uistinu bio onaj koji je bio
Đakovački biskup, donator izgradnje velebne katedrale u malom hrvatskom gradu
Đakovu u Slavoniji, utemeljitelj «Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti»
u Zagrebu i njezin donator i mecena, i predsjednik «Narodne stranke» i šef
kluba zastupnika «narodnjaka» u hrvatskom Saboru od 1861. do 1871. godine.
Strossmayer je politički javno djelovao samo jedno desetljeće, dakle, od 1861.
do 1871. godine, ali je u tom desetljeću popločao hrvatskom narodu put prema
«Bleiburgu». Nije uopće pretjerano Strossmayera, bez obzira što je bio biskup
Rimokatoličke crkve u virtuoznoj Hrvatskoj 19. stoljeća, nazvati šefom
jugoslavenske Mafije, jer je Strossmayer bez pardona ubijao svaku političku
ideju o slobodnoj i samostalnoj hrvatskoj državi, i to hijenski, perfidno,
kukavički, i prije svega licemjerno, upravo onako kako djeluju mafijaški šefovi
ili bossovi Cosa Nostre ili nekog drugog mafijaškog klana. Unatoč tome je Strossmayerova
povijesna osobnost (ličnost) danas u Republici Hrvatskoj na visokoj cijeni.
Strossmayer ima visoki status u hrvatskoj javnosti, posebno u znanstvenoj i
političkoj javnosti, što je paradoks, jer Republika Hrvatska nije jugoslavenska
država nego hrvatska država, odnosno Strossmayerova politika je dijametralno
suprotna od današnje stvarnosti odnosno činjeničnog postojanja samostalne
hrvatske države, koja se topi poput snješka na Suncu, upravo zahvaljujući
statusu kulta ličnosti koji Strossmayer ima u Republici Hrvatskoj, uz kult
«maršala» Tita veći nego što ga ima dr. Ante Starčević. Stoga treba Hrvate
podsjetiti da su njihovi preci Ocem domovine nazvali Starčevića, a ne
Strossmayera. Zato je više nego čudno da Strossmayer u Republici Hravtskoj ima
sve, a Starčević gotovo ništa. Koji su uzroci takvom stanju u balkanskom
društvu Republike Hrvatske, koje gotovo ništa nije naučilo od nauka Oca
domovine Ante Starčevića. Takvo stanje nije od jučer nego seže još u
Starčevićevo vrijeme kada je Otac domovine pred smrt, nakon 35 godina u
hrvatskoj politici, izjavio da za
hrvatski narod ne bi niti vruć hladnu čašu vode popio. Ovu rečenicu treba jako
dobro upamtiti, jer je čovjek, kao što je to Ante Starčević, u svom (javnom)
životu dao sve za hrvatski narod i napravio koliko je bilo u njegovoj moći.
Ante Starčević je, dakle, rekao, da za hrvatski narod niti vruć odnosno žedan
ne bi hladnu čašu vode popio !!! Starčević je bio sto posto u pravu, jer, ako
jedan narod kao Hrvati nemaju ništa protiv da jedan notorni diktator i tiranin,
masovni ubojica i ratni zločinac - hohštapler Josip Broz Tito ima u svim
sferama društva status kulta ličnosti, te da protiv toga ništa djelatno ne
poduzimaju, te da jedan velikosrpski seoski «đilkoš» i kradljivac hrvatske
kulturne baštine VUK STEFANOVIĆ KARADŽIĆ ima i dan danas status počasnog
građanina grada Zagreba – glavnog grada Republike Hrvatske, onda tu prestaje
svaka tolerancija prema bilo kome u društvu Republike Hrvatske, jer nema
opravdanja za NEČINJENJE !!!
Probušena «mantija» Josipa Jurja Strossmayera
Nedavno je šira hrvatska javnost upoznata
preko jednog članka u katoličkom tjedniku «Glas Koncila» s knjigom bivšeg
pravoslavnog Bogoslova i djelatnika Udbe, pokojnog Željka Bartolovića iz
Hrvatske, koja nosi naslov «Probušena mantija» (mantija ili pravoslavno
svećeničko odijelo). Osim što je Bartolović u svojim autobiografskim političkim
memoarima naveo tvrdnju da je bivši predsjednik socijalističke općine
Orahovica, a današnji aktualni predsjednik Republike Hrvatske Stjepan Mesić,
bio «kadrovik Udbe» u slavonskom gradiću Orahovici, knjiga svjedoči o
doušničkim metodama Udbe u nadgledanju i nadziranju vjerskih zajednica u bivšoj
«Socijalističkoj Republici Hrvatskoj», tako i o kontroli nad svećenicima i
biskupima Rimokatoličke crkve u Hrvata. Neki sluge Božje bili su od Udbe
instrumentalizirani bez njihova znanja, a neki s punom sviješću da izdaju Boga
i Crkvu, izvješćujući Udbu, kao suradnici ili doušnici Udbe, o svojim
kolegama-svećenicima, i župljanima odnosno vjernicima, zlouporabljujući
institut ispovjedanja grijeha u rimokatoličkoj Crkvi. Za vrijeme Tuđmanove
vladavine je Zagrebački nadbiskup i kardinal Franjo Kuharić javno iznio žalbu
da su prislušni uređaji bivše Udbe još uvijek instalirani u prostorijama
zagrebačkog Kaptola. Kuharić je u međuvremenu umro, ali do danas nije
objavljena vijest da su hrvatske obavještajne službe, načičkane kadrovima iz
bivše Udbe, demontirale navedene prislušne uređaje. Ove godine su svjetske
novinske agencije prenjele vijest o doušništvu svećenika Rimokatoličke crkve u
Poljskoj za bivši komunistički režim, te da je jedan poljski svećenik u
Vatikanu špijunirao poljskog papu Ivana Pavla II Velikog Karola Woytilu, te
vijest da je bivša sovjetska tajna služba KGB organizirala atentat na papu
Ivana Pavla II u Vatikanu, kada je kao atentator angažiran izmanipulirani
turski fašist Ali Agdža.
Povijesna je istina da je «mantija» biskupa
Josipa Jurja Strossmayera bila sto posto «probušena».
Josip Juraj Strossmayer (1815.
– 1905.) bio je dijete njemačkih doseljenika u hrvatsku
pokrajinu Slavoniju. Dok je Starčević u Pešti
studirao teologiju, rimo-katolički svećenik Strossmayer se 1846. godine na
peštanskom sveučilištu natjecao za mjesto učitelja dogmatike. U Beču je na
dvoru ispovijedao carevu majku, nadknezicu Sofiju, i za vrijeme Bachova
apsolutizma (od 1848. – 1861.) postao Đakovački biskup. S obzirom na činjenicu
da je bio dvorski ispovjedač grijeha majke austrijskog cara Franje Josipa,
čovjek bi mogao logično zaključiti da je jedan hrvatski biskup i te kako
iskoristio priliku i na Habsburškom dvoru lobirao za hrvatske interese.
Međutim, doslovno nikada se biskup Strossmayer kod nikoga na svijetu nije
zalagao za hrvatske interese, a kamoli u Beču, a najmanje u hrvatskom Saboru. U
hrvatskom Saboru je Strossmayer pokazao svoje pravo lice – lice izdajice
hrvatskih nacionalnih interesa.
Godine 1854. je mađarski policijski
komesar u povjerljivom izvješću ministru unutarnjih poslova Kraljevine Ugarske
naveo da je «Strossmayer
vjerojatno pan-Slaven ali da ne voli nametnutu okolinu, koju samo zato podnosi
jer mu svakom prilikom prijeti otkrivanje njegovih moralnih posrtaja.“
Strossmayerovo mecenatstvo (izdašne
novčane donacije za izgradnju velebne katedrale u Đakovu…), njegova materijalna
velikodušnost prilikom osnivanja Jugoslavenske
akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu, Starčević gleda kao
Strossmayerovo nastojanje za redefiniranjem njegove vlastite prošlosti:
brisanje sjećanja na Strossmayerov politički oportunizam u vrijeme apsolutizma
Bečkog dvora, i poslije.
Pitanje je, da li Josipu Jurju
Strossmayeru pripada vidno mjesto u hrvatskoj povijestnici kao hrvatskom
dobrotvoru, jer je Starčević ukazao na pravi kontekst njegova mecenatstva. Još
bi se moglo pridodat da je biskup Strossmayer sam sebi postavio velebni
spomenik u vidu Đakovačke katedrale u jednom malom gradu, što podsjeća na
rumunjskog diktatora Ceaucescua koji je sebi postavio spomenik u vidi velebne
palače u središtu rumunjskog glavnog grada, koja je tog komunističkog diktatora
nadživjela i 16 godina nakon što ga je rumunjski narod strijeljao na smrt zbog
veleizdaje. Strossmayerove političke ideje za Hrvate su važne samo onoliko
koliko su njegove petljancije s pravoslavnom Rusijom ljutile Beč. Ostale su mu
štetile. Glede pak njegovih nazora o hrvatskom jeziku, neki kažu da je baš on
doveo Srbina Đuru Popovića alias Đuru Daničića na Jugoslavensku akademiju
(JAZU), gdje je vukovac Popović uređivao Akademijin “hrvatsko-srpski rječnik”
odnosno počeo posrbljivati hrvatski jezik. Sažet opis Strossmayera u usporedbi
s političkim neistomišljenicima, uzet iz “Hrvatskog slova” od 26. veljače 1999.
godine (Mirko Žeželj), kaže sve o njegovu značaju i važnosti:
“Uza
sve pohvale znao ga je (Strossmayera, o. ur.) Gustl (A.G. Matoš, op. ur.) kritički
gledati i govorio: “Da su E. Kvaternik i A. Starčević imali biskupsku rentu,
uvijek bi mogli postati Strossmayer, narodni i kulturni dobrotvori, ali da je
Strossmayer ostao siromah, nikada ne bi postao ono što su bili Ante Starčević i
Eugen Kvaternik. Bio je lakovjeran, vjerovao svima, i Rimu i Beču i Pešti i
slavenskoj braći, vjerovao je u fuziju pravoslavlja s katoličanstvom, u novu
Crkvu, više Slaven i kršćanin no Hrvat, više crkveni knez nego pravi demokrat,
u politici suviše diletant.”
VAŽNO JE ZNATI - u pismu Račkome, prvom predsjedniku JAZU, je
Strossmayer priznao da je oportunist, jer je u zamjenu za žrtvovanje kao Božji
sluga prihvatio carev uvjet i careve privilegije:
Imperator
je Strossmayera ucijenio za političku karijeru, jer mu je rekao da neće biti
političar ako u Hrvatskoj ne bude provodio njegovu – carevu – politiku. Nakon ove ucjene je Strossmayer do kraja svog života provodio carevu
politiku koja je bila protivna hrvatskoj politici i nacionalnim interesima.
Tu leže uzroci Strossmayerove izdaje. U čemu se sastoji Strossmayerova izdaja?
Strossmayerova izdaja sastoji se u
činjenici da je Strossmayerova saborska većina, pripadnici njegove liberalne
tzv. “Narodne stranke”, koja nije bila narodna nego protunarodna, zajedno s
mađarskim unionistima izglasala protiv glasova saborskih zastupnika Stranke
prava, Saborski Čl. 42. iz 1861.
godine, kojim je Hrvatska podvrgnuta Kraljevini Ugarskoj. Time su
strossmayerovci izdali lipanjska «Narodna zahtijevanja» hrvatskog Sabora iz
1848. godine kada se Hrvatska pod Jelačićevim vodstvom otcijepila od Kraljevine
Ugarske. Iako se hrvatski narod 1848. pod Jelačićevim vodstvom stavio na carevu
stranu protiv ustanika u mađarskoj revoluciji protiv cara i Austrije,
austrijski imperator je 1867. sklopio iza leđa hrvatskom narodu nagodbu s
Mađarima o stvaranju dualističke Austro-Ugarske. Zato je car od Strossmayera
zahtijevao da Hrvatsku podvrgne Ugarskoj. Tako je 1868. nastala
Hrvatsko-Ugarska nagodba kojom su Hrvati dobili malo veća autonomna prava nego
što su imali indijanci u rezervatima Sjedinjenih Američkih Država.
Posljedica Čl. 42. : 1861.
je Hrvatsko-Ugarska nagodba koja je sudbinu hrvatskog naroda zapečatila do
1918. godine odnosno do stvaranja Jugoslavije. U tom razdoblju su Hrvati
živjelo 30 godina pod diktaturom «hrvatskog bana» odnosno mađarskog grofa
Khuena Hedervarya, koji se Hrvatima osvećivao za protumađarsku koaliciju Hrvata
sa carem iz 1848. godine, i to na način da je diktator Hedervary huškao
posrbljenu hrvatsku pravoslavnu manjinu protiv hrvatske katoličke većine.
Strossmayerovci su 1905. osnovali Hrvatsko-srpsku koaliciju s «Politikom novog
kursa». Novi kurs bio je mazohistički kurs prema velikosrpskoj Jugoslaviji,
unatoč tome što je Starčevićev nasljednik Josip Frank dobronamjerno upozoravao
hrvatsku javnost pred opasnošću od jugoslavenske i velikosrpske ideologije . U
razdoblju od 1868. do 1918. su strossmayerovci, pod utjecajem učenika tzv.
«Masarykove škole» iz Hrvatsko-srpske koalicije, sve radili kako bi upropastili
budućnost hrvatskog naroda – i u cijelosti su u toj svojoj izdaji uspjeli, bez
zadrške i iznimke.
Inače, austrijski tisak je
zasjedanje hrvatskog Sabora od 1861. do 1867. krstio novinskim naslovima tipa «Divlji
parlament Zvonimirove krune», jer je imperijalistima iz divljeg
imperija bilo nezamislivo da Hrvati traže bilo kakva prava, a kamoli pravo na
ujedinjenje hrvatskih zemalja, koje su tražili i Strossmayer i Starčević.
Međutim, Strossmayer je od svih svojih zahtjeva za hrvatski narod odustao, dok
je Starčević za hrvatske zahtjeve izgarao i ustrajao na njima u kontinuitetu,
beskompromisno – do svoje smrti 1896.
Strossmayerova izdaja Oca domovine
Komentator i kritičar Tihomir
Dujmović je u «Večernjem listu» od 13. kolovoza 2006. objavio članak pod
naslovom «Sve naše šutnje», u kojemu
se osvrnuo na podatak iz knjige akademika Jelčića o «Izabranim književnim i političkim spisima» koji govori o jedinom i
posljednjem susretu Strossmayera i Starčevića u jednom župnom stanu u
Krapinskim Toplicama, pred kraja života Oca domovine. Dujmović je tom prilikom
naveo da je navodno «Strossmayer dao Starčeviću za pravo u svim najvažnijim
političkim detaljima», te je Dujmović ispravno, ali i rezignirano zaključio
sljedeće: «Budu li strossmayerovci sutra opet priznali starčevićancima da su
bili u zabludi, to neće biti satisfakcija, nego tek bilješka u idućoj
povjesnici Stoljeća hrvatske književnosti.»
Međutim, kada bi Strossmayerovo
navodno priznanje Starčeviću da je on (Strossmayer) bio u odnosu prema
Starčeviću u krivu, a da je Starčević bio u pravu, to bi bio samo još jedan u
nizu dokaza o Strossmayerovoj dvoličnosti i hipokriziji, zato što je
Strossmayer Ocu domovine pred kraj njegova života još jednom zabio nož u leđa
kada je u posjet primio Folnegovića, bivšeg pravaša koji je izdao Oca domovine.
Naime, kada su hrvatski sveučilištarci
sa Stjepanom Radićem i sinovima Josipa Franka u Zagrebu 1895. prilikom careva
posjeta zapalili na Trgu bana Jelačića mađarski stijeg, Folnegović je
kritizirao Antu Starčevića zbog toga, tako da je Otac domovine bio pred sam
kraj života prisiljen osnovati jednu novu političku stranku koju je nazvao
Čistom strankom prava (ČSP). (Nezahvalni neki Hrvati među bivšim jugoslavenskim
komunistima su kao zahvalu za Folnegovićevu izdaju Oca domovine po Folnegoviću
nazvali cijelu jednu gradsku četvrt u Zagrebu – Folnegovićevo naselje.)
Povijesna je istina također
jedan događaj koji se zbio u župnom stanu župnika rimokatoličke Crkve u
Šestinama u Zagrebu, gdje je pokopan Otac domovine dr. Ante Starčević. Naime,
vodstvo Hrvatske stranke prava 1861. naručilo je misu zadušnicu za pokojnog Oca
domovine Antu Starčevića. Za vrijeme održavanja svete mise zadušnice župnik
niti jednom riječju nije spomenuo da je Hrvatska stranka prava 1861. naručila
misu zadušnicu za pokojnog Antu Starčevića, te je župnik za vrijeme mise
pohvalio susret Strossmayera i Starčevića, kao da se cijeli Starčevićev
politički život svodi na taj jedan događaj. Kada su nakon mise pravaši upitali
župnika, zašto je Hrvatska stranka prava 1861. prešućena u spomenu na
naručitelja mise zadušnice, župnik je slagao da HSP1861. nije naručila misu
zadušnicu za Oca domovine. Kada su pravaši podsjetili župnika kada i kako je
misa zadušnica naručena, priznao je da je Hrvatska stranka prava 1861. ipak
naručila misu zadušnicu, te su pravaši župniku uredno uplatili 40 kuna za misu
zadušnicu, koliko su bili moralno dužni. Nakon toga je župnik, iako uopće nije
bio niti jednom riječju izazavan od strane pravaša, najoštrije napao
predsjednika Hrvatske stranke prava 1861. (u njegovoj odsutnosti), optužujući
ga za izdaju Franje Tuđmana i Republike Hrvatske. Zapamtite, poštovani čitelji
«Hrvatskog prava», župnik koji je na misi zadušnici za pokojnog Oca domovine
Antu Starčevića hvalio izdajicu Strossmayera, optužio je za izdaju hrvatskog
domoljuba i organizatora obrane RH od velikosrpske agresije iz 1991. godine,
gospodina Dobroslava Paragu. Dotični župnik je, inače, naslijedio jednog
župnika koji je s pravom bio od nadležnog suda osuđen zbog pedofilije. Vrh
Rimokatoličke crkve u Republici Hrvatskoj, odnosno Zagrebački nadbiskup i
kardinal Josip Bozanić bi zaista trebao u župi, u kojoj je sahranjen Otac
domovine Ante Starčević, postaviti nekog župnika koji ne pripada postojećoj
strossmayerovoj jugoslavenskoj struji unutar današnje Rimokatoličke crkve u
Republici Hrvatskoj. Osim toga, javna je sablazan da je čak i jedan pedofil
vodio brigu o Starčevićevu grobu u Šestinama. Perverzija ne može biti veća
(Starčevićev grob nalazi se tik uz Crkvu u Šestinama). Ovog ljeta se isti šestinski župnik uortačio
sa tajkunom Ivicom Todorićem za višemilijunski kunski iznos s kojim se obnavlja
šestinska crkva – dakle, ponovna sprega zlatnog teleta i oltara.
Starčević je vizionarski, za
razliku od Strossmayera, spoznao povijesne silnice kako će europski ratovi
odlučiti sudbinu Hrvata. Hrvatsko pravo, državno pravo za Starčevića je
nadstranačko pitanje koje ima bezvremensko značenje, a finalno rješenje tog
pitanja vidi u dalekoj budućnosti. Starčević je Saboru ukazivao na „austrijsku zapovijed kojom nam se nalaže da pretresemo
odnose naše domovine prema Ugarskoj“, čime
je ukazao na političku činjenicu kako Hrvatska nije samostalna. „(...)Gospodo, Austrija, o kojoj ja uvijek govorim, ona je hrpa bečkih
licemjera(...)“
Pitao se kako je Austrija mogla
bez pitanja Hrvatskoj 1848. narediti otkazivanje političkih odnosa s Ugarskom: „(...)Ako smo mi narod
samostalan, narod neovisan, mi ćemo naše međunarodne odnose otkazati, kad i
kako se nama svidi. Ako smo podložni Ugarskoj, pravedno je da Ugarska ustanovi
s nama odnose. Ako je po austrijskom sudu Hrvatska neovisna od Ugarske kao i od
svake druge zemlje, zašto je Austrija pogazila pravo naše narodne neovisnosti,
zašto je Austrija nas, koji nju niti smo uzeli za našeg skrbnika, niti za
učitelja, zašto je, velim, Austrija nas bez našeg pitanja pozvala da otkažemo
/1848./ odnose naše domovine s Ugarskom.“(...)
Starčević se pozivao na ugovor
hrvatskog Sabora s habsburškim carem Ferdinandom I. iz 1527.
godine. U odnosu na Austriju da su Mađari od 1527. isto tako loše prošli kao
Hrvati. Starčević je austrijskog dvoglavog orla, koji je u svojim pandžama
držao Hrvatsku, gađao ravno u glavu: smatrao je da se na saborskoj raspravi (iz
lipnja i srpnja 1861.) radi o režiranoj bečkoj instrukciji da se spriječi
hrvatsko-ugarski savez protiv Austrije. Strossmayer je tada zastupao poziciju
hrvatskog saveza s Austrijom protiv Ugarske. U isto vrijeme je car spremao
savez Austrije s Ugarskom protiv Hrvata, Čeha i drugih naroda Monarhije.
Starčević se ironično pitao u
Saboru da Nijemci nisu sumnjali u hrvatsku neovisnost kada se trebalo ratovati
protiv Mađara 1848. godine. Tada je car potvrđivao saborske zaključke stvorene
bez dogovora s Ugarskim parlamentom u Pešti: „Zašto ona Austrija ne kaže kad i kako
Hrvatska postade zakrpa Ugarske ? (...)“ (s obzirom da je Austrija 1861. uputila Hrvatsku
da s Ugarskom uspostavi državno-pravne odnose. )
Optužio je austrijskog
imperatora Franju Josipa za izdaju Hrvata jer je Hrvatsku od Hrvata u 16.
stoljeću Austrija primila kao slobodnu i neovisnu, a predajom Hrvatske u ruke
Ugarske da je Habsburška dinastija izgubila pravo na Hrvatsku. Hrvate Vojne
krajine je Starčević smatrao robovima poput helota u staroj
Grčkoj i usporedio Hrvate s obojenim američkim robovima u odnosu na koje je
ropstvo u Sjedinjenim Američkim Državama mačji kašalj. Starčević je Nijemcima
predbacio da na saborskom zasjedanju nema ni četvrtine predstavnika onih
hrvatskih zemalja koje je Sabor 1527. povjerio njemačkom vladaru u zamjenu za
obranu od osmanlijskog osvajača.
U Saboru je Ante
Starčević u svom lipanjskom govoru spomenuo onu poznatu domoljubnu uzreku „Vjera
u Boga i u svoje desnice“ (...) Narod hrvatski vjeruje, bez da mu
itko kaže, da je providnost njemu, koji je 300 godina preživio austrijsku
tamnicu, njemu koji se u kršćanskom duhu za druge vazda /uvijek/ žrtvovao,
lijepu budućnost odredila. Hrvatski narod vjeruje da tu budućnost ne može
ugroziti Austrija, nego osigurati Bog i Hrvati !“ U dijelu svog
govora o odnosima Hrvatske s Ugarskom je Starčević bio mišljenja da je „(...)rat
dokinuo sve prijašnje odnose među narodima“(...) aludirajući na
Jelačićev pohod na Ugarsku 1848. godine i raskidanje državno-pravnih odnosa
Zagreba s Peštom. Spomenuo je laži nekih Mađara koji ne priznaše kako su ih
Hrvati pobijedili, i spomenuo je Nijemce koji ne priznaše kako su Hrvatima
dužni opstanak Habsburške Monarhije. Tu činjenicu je spomenuo kao grešku
hrvatske politike koja se 1848. trebala ujediniti s mađarskom politikom protiv
Austrije te da bi 1848. i Hrvatska i Ugarska bile neovisne države. Povijesnu
usporedbu primijenio je i na Sabor iz 1861. kada je govorio kako Austrija na
saboru želi Hrvate opet posvađati s Mađarima. Smatrao je da će hrvatska
politika svojom ludošću (savezom s Austrijom) biti žrtva spletke i da će
Hrvatska dobiti despociju umjesto slobode.
Starčević je bio mišljenja da se
Hrvati trebaju u političkoj borbi udružiti s Mađarima kako bi se njemačka
hegemonija uopće mogla srušiti ali je isto tako ukazao na povijesno gospodstvo
odnosno hegemoniju Mađara nad Hrvatima te da se Hrvati žele osloboditi obje
hegemonije, a ne samo jedne
od dvije: „Mi
svi se želimo osloboditi od jarma bilo čijega, a ne želimo jarme mijenjati.“
Starčević je žalio što Peštanski
parlament nije priznao ravnopravnost naroda Kraljevine Ugarske, tako i
ravnopravnost Hrvata. Na taj način bi iza ugarskog parlamenta stalo oko 10
milijuna ljudi u borbi protiv onih /Nijemci i Habsburška dinastija/ koji su im
1848. zlo nanijeli.
Strossmayerove pristalice iz
Saborske većine je Ante Starčević upozorio da će se hrvatski narod danas naći
pod štapom Austrije, sutra pod ruskim gospodstvom (komunizmom), te će postati
žrtvom europskog rata. (Prvi svjetski rat i tajni Londonski ugovor o
talijanskoj aneksiji dijelova hrvatske Dalmacije, stvaranje Versailleskim ugovorom
novog svjetskog poretka i Jugoslavije bez Hrvatske.)
U Rusiji je Starčević vidio
opasnost za Europu, i to onog trenutka ako Rusija dođe na Jadran. Rusija bi
mogla doći na Dunav i Jadran u slučaju da se Rusija umjesto Austrije prihvati
rješavanja Istočnog pitanja. Rusija je pokazivala veliki interes za oslobađanje
kršćanskog pravoslavnog stanovništva od islamskog Osmanskog Carstva. Jer da
Rusija po Starčeviću ne može postati europskom državom dok ne zauzme Poljsku i
ne dođe na Dunav i Jadran. U slučaju rata između Europe i Rusije da Hrvati
stoje na pogazu tog rata. (Što se vidjelo u 2. svjetskom ratu).
Kao izlaz iz te pogubne
situacije predlaže osnivanje političkog saveza (nikako državno-pravnog saveza)
hrvatskog naroda s narodima istočne Europe odnosno s narodima Ugarske. Europa
će se ruskom osvajanju moći oduprijeti samo ako će osloboditi sve narode
istočne Europe, ili drugim riječima, da će austrijska despocija nestati ako ne
bude pomogla u rješavanju Istočnog pitanja, jer će Europa u tom slučaju prestati
podržavati postojanje Austrijskog Carstva. (Antanta je u Prvom svjetskom ratu
zahtijevala ukidanje Austro-Ugarske Monarhije, koja je 1919. formalno i
ukinuta; nakon 2.svjetskog rata je istočna Europa postala dio velike Rusije u
sklopu Sovjetskog Saveza. Hrvati su u socijalističkoj Jugoslaviji silom prilika
bili dio takozvanog Istočnog lagera ili komunističkog bloka.)
Na kraju je na 1. zasjedanju
Saborski zastupnik Riečke županije, dr. Ante Starčević, održao povijesni
patriotski govor kada je rekao:
„Ja ne razumijem što hoće kazati oni, koji vele da
je Kraljevina Hrvatska pet stoljeća prkosila istoku i zapadu, i da danas ne
može biti neovisna. (...) Velim da naša domovina kao što nekada bijaše može i
danas biti samostalna.“
Vizionarski je predvidio propast
Austrije ako ne bude uvela demokraciju za narode Habsburške Monarhije, te da će
to umjesto nje onda napraviti Europa jednog dana.
Pozivajući svoje kolege u Saboru
na 1. saborskom zasjedanju 1861. godine da prihvate Kvaternikov prijedlog
donošenja hrvatskog ustava, i personalnu uniju preko cara ujedinjene i
samostalne Hrvatske s Monarhijom, prognozirao je propast Austrijskome Carstvu u
slučaju da car ne prihvati prijedlog Sabora. (Tako i bijaše, godine 1918.
nestalo je Austrijsko Carstvo.)
U Kvaternikovom prijedlogu je
Starčević uočio mogućnost saveza Hrvatske s Ugarskom protiv Austrije, jer bi
Hrvatska s Austrijom bila povezana samo u personalnoj uniji preko cara
Austrije i kralja Hrvatske Franje Josipa I.
Debata je na 2. zasjedanju
Sabora u Zagrebu završila u mjesecu srpnju 1861. godine usvajanjem saborskog
članka “Čl. 42 : 1861.” kojega su napisali strossmayerovci - hrvatski
književnik Ivan Mažuranić (pisac romana „Smrt Smail Age Čengića“) i
hrvatski povjesničar Franjo Rački (prvi predsjednik JAZU).
Taj zakonski članak prihvatila
je Saborska većina glasovima Strossmayerovih «narodnjaka» (protiv su
bili pravaši), a postao je temeljem buduće službene hrvatske politike:
Čak se ni ovi minimalni zahtjevi
Saborske većine, kasnije, nakon nagodbe, nisu ostvarili, a s obzirom da se u
Čl. 42 : 1861. spominje raskidanje državno-pravnih veza Hrvatske s Ugarskom
1848. godine kada je Hrvatska dobila svoju samostalnu vladu. U Čl. 42.
Strossmayerova saborska većina više ne spominje obnavljanje hrvatske vlade.
Taktički gledano je Čl. 42 :
1861. značio nesumnjivi uspjeh za bečku politiku: spriječeno je za Nijemce ono
najgore, upravo ono što je predlagao Starčević – hrvatsko-mađarsko izmirenje
koje bi razbilo bečki birokratski apsolutizam i maskirani centralistički
parlamentarizam takozvanog Veljačkog patenta.
(Važno je naglasiti da je
Strossmayer ostvario u odnosu prema Starčeviću većinu u Saboru samo
zahvaljujući nepoštenom izbornom zakonu po kojemu je većina hrvatskog biračkog
tijela bila isključena iz izbornog procesa, jer je vladao izborni cenzus. I
danas RH ima nepošteni izborni zakon koji je usidrio dvo-partijski sustav u
kojemu od 1990. do danas vladaju frakcije bivše komunističke partije - HDZ i
SDP.)
Nije pogrešno
naglasiti da današnji vrh Rimokatoličke crkve u Republici Hrvatskoj još uvijek
nije načisto sa Strossmayerovom prošlošću, unatoč snažnim dokazima da je
Strossmayer bio masonski biskup i kukavičje jaje koje
je Crkvi podmetnula tajna masonska antikršćanska loža. Poznato je da pripadnici
Habsburške dinastije nisu vjerovali u Boga, te se postavlja i pitanje zašto je
Strossmayer ispovjedao carevu majku ako nije vjerovala u Boga. Čemu
hipokrizija? Radi zavaravanja naroda? Radi kovanja zavjere protiv slobode
naroda?
Jugoslavenski ideolozi na čelu sa Strossmayerom nametali su Hrvatima tzv. «narodno jedinstvo» sa
Srbima u jugoslavenskoj državi, smatrajući da će hrvatska kultura biti
dominantna u odnosu prema velikosrpskom imperijalizmu, koji im tada nije bio
nepoznat. Strossmayer i njegovi jugoslavenski unitaristi nisu računali s tim da
će Srbi uz pomoć struktura svoje srpsko-cincarske nacionalne države (Kraljevine
Srbije) i velikosrpske ideologije, prisutne još iz vremena Ilirskog pokreta,
pokušati asimilirati ostale susjedne narode, a jugoslavensku državu podrediti
svojoj osvajačkoj ideologiji, što se dva puta tijekom 20. st. Hrvatima i
dogodilo. Jednom u Kraljevini Jugoslaviji, drugi puta, nakon 2. svjetskog rata
u Titovoj komunističkoj Jugoslaviji.
Oponent jugoslavenskoj ideologiji Ilirskog pokreta i Strossmayerove
politike bila je hrvatska ideologija o državnom pravu stvorena i vođena od Oca
domovine Ante Starčevića u pravaškom pokretu, putem Stranke
prava.
Nije slučajno Ante Starčević bio
jedina svijetla točka u tami jugoslavenskih sanjara. Nije slučano da je
Starčevićeva hrvatska demokratska državotvorna opcija od strane Jugoslavena
(takozvanih “narodnjaka” i “liberala”)
non-stop na jedan umjetan, nepošten i pokvaren način sprječavana u stvaranju
nezavisne hrvatske države. Osim četnika
i komunista su jugoideolozi na čelu s pokvarenim Strossmayerom nanijeli
Hrvatima najveće zlo poslije osmanlijskih osvajača.
Danas se na Strossmayerovo
političko nasljeđe oslanjaju bivši komunisti i novopečeni liberali iz tzv.
«Hrvatske narodne stranke» («HNS-LD») koju vodi VESNA PUSIĆ, a ni Sanaderov HDZ
nije daleko od Strossmayera. Prof. Goran Jurišić, Zagreb.
«U ime naše tristo
četrdeset godišnje povijesti u Austriji,
ja vam kažem: Austrija je vazda jedna te ista,
ona niti se mijenjala niti se mijenja.
Ja vam kažem u ime povijesti, da se despocije ne popravljaju nego propadaju.»
Ante Starčević u Saboru 27. siječnja 1866. povodom rasprave o adresi na odpis austrijskog cara i kralja Hrvatske od 2. studenog
1865. Ni jedan govornik nije se digao da opovrgne nazočni govor prvaka Stranke prava ali ipak osnova adrese predložena po većini bi primljena za podlogu specijalne debate sa 140 protiv 7 glasova i 46 suzdržanih. Starčević je adresu hrvatskog Sabora shvaćao kao zakonski odgovor hrvatske države i osudu naroda o vladanju stranog regenta nad hrvatskim narodom ali je adresa poprimila suprotan sadržaj.